בעולם

טראמפ אחראי למהומות הקפיטול? בית המשפט יכריע לאחר הבחירות

לאחר העימות בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקודמו ומתחרהו על הנשיאות דונלד טראמפ, ביידן ציין: "מאוד לא סביר שתהיה הכרעה בנוגע לטראמפ ו-6 בינואר לפני הבחירות". הוא הוסיף: "העם האמריקני חייב להחליט אם המתקפה של טראמפ על הדמוקרטיה הופכת אותו לבלתי כשיר". טראמפ בירך: "ניצחון גדול לחוקה ולדמוקרטיה" 
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
לאחר העימות בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקודמו ומתחרהו על הנשיאות דונלד טראמפ, בעימות בשבוע שעבר, בהצהרה לתקשורת היום (שלישי) ביידן ביקר את החלטת העליון להעניק ליריבו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, "חסינות חלקית" בנוגע למהומות הקפיטול, שאירעו אחרי הבחירות ב-2020.
על פי החלטת השופטים, נשיא לשעבר זכאי לחסינות על עבירות מסוימות שביצע במשך כהונתו. עם זאת, לדבריהם הוא לא חסין מהעמדה לדין על עבירות שהיו במסגרת "פרטית", שאינה חלק מעבודתו השוטפת ומהסמכויות הרשמיות. השופטים נמנעו מהחלטה חד-משמעית ודרשו מבית משפט בערכאה נמוכה יותר לפסוק האם טראמפ חסין.
 
"מאוד לא סביר שתהיה הכרעה בנוגע לטראמפ ו-6 בינואר לפני הבחירות. העם האמריקני חייב להחליט אם המתקפה של טראמפ על הדמוקרטיה הופכת אותו לבלתי כשיר להיות נשיא", אמר ביידן בעקבות ההחלטה. "נשיאים יחליטו מה הם גבולות הנשיאות, כי החוק לא יעשה זאת יותר. כל נשיא יהיה חופשי להתעלם מהחוק".
במהלך המשפט, התובע האשים את טראמפ באחריות לאלימות של תומכיו והצהיר כי בכוונתו לקיים משפט מהיר. טראמפ בירך על כך שהעליון לא דחה את עתירתו, ואמר כי מדובר ב"ניצחון גדול לחוקה ולדמוקרטיה שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נמצאת בפלונטר!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארצות הברית נמצאת במצב שהמייסדים לא חזו! נשיא מכהן שלא מתפקד ונשיא שכיהן וביצע עבירות פליליות.לכן,קשה לבית המשפט להחליט מי המתאים ביותר,אלא אם הם ימנו סגנים שיחליפו אותם כל 1 מהסיבות שלו!!!!
    סגור