בעולם

חיפש עבודה: הכבאי הצית שריפה וגרם למותם של 137 אנשים

גורמים רשמיים בצ'ילה הודיעו על מעצרם של שני חשודים באירוע הקטלני שהתרחש בפברואר. על ספסל הנאשמים: יערן לשעבר ומתנדב בכוחות הכיבוי וההצלחה. ייתכן כי המניע כלכלי
מערכת ice | 
שריפה (צילום shutterstock)
משטרת צ'ילה עצרה אתמול (שבת) שני חשודים בהצתה. על-פי החשד, ההצתה הובילה לשריפת ענק שהרגה 137 בני אדם. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי החשודים שנעצרו הם עובד לשעבר בשירות היערות, האחראי בין השאר על כיבוי שריפות, וכבאי צעיר. הרשויות בצ'ילה טוענות כי הצמד הציתו את האש בכוונה. השריפה, שפרצה בפברואר השנה, היא הקטלנית ביותר בהיסטוריה של צ'ילה והשרפה הקטלנית השנייה בגודלה במאה הנוכחית. 
ציוד ההצתה נמצא בבתיהם של החשודים, ונכון לרגע זה נחקרת האפשרות כי הם מקושרים להצתות נוספות באזור. השריפה פרצה לאחר שאש נדלקה בארבעה מוקדים שונים במקביל. הרוח סייעה לאש להתפשט במהירות ומכבי האש התקשו להגיע לזירות בשל הכבישים הצרים שנחסמו.
גורמים מקומיים אישרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכבאי המעורב באירוע הוא בן 22, שהחל להתנדב בשירות מכבי האש לפני כשנה וחצי. ב-CNN דווח כי הרשויות בצ'ילה לא שוללות את מעורבותם של גורמים נוספים. עוד דווח כי אחד החשודים הודה כי מניע כלכלי עמד מאחורי פעולותיהם. החוקרים טוענים כי החשודים ידעו כי הצתת השריפה בתנאי מזג האוויר המסוימים הללו תגרום לנזק רב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה