בארץ

לראשונה בישראל: מאגר מים מלאכותי להתמודדות עם שריפות

המאגר שנבנה במטרה לקצר את זמני ההגעה של מסוקי הכיבוי למקום השריפה נחנך במועצה האזורית גזר. משטרת ישראל ערכה תרגיל במסגרתו השתמשו מסוקי המערך האווירי במאגר החדש. רותם ידלין, ראשת המועצה מסרה: "זו גאווה"
מערכת ice | 
מאגר מים מלאכותי (צילום דוברות המשטרה)
לאור התחממות כדור הארץ ושינויי האקלים ההולכים ומקצינים חנכה היום (רביעי) משטרת ישראל יחד עם המועצה האזורית גזר את מאגר המים המלאכותי הראשון שנבנה בישראל במטרה לקצר את זמני ההגעה של מסוקי הכיבוי למקום השריפה.
משטרת ישראל ערכה תרגיל ובמסגרתו השתמשו מסוקי המערך האווירי במאגר המלאכותי החדש. עד היום בעת שריפה המסוקים נאצלו לחזור כל הטלת מים למאגרים מרוחקים יותר או לשדה התעופה. המאגר החדש מאפשר מילוי מים נוסף בקרבת מקום תוך חיסכון זמן יקר. המסוקים המשטרתיים מהווים כוח משמעותי לצוותי הכיבוי ויכולים לשאת דליי מים המכילים בין 500-700 ליטר מים בכל הטלה.

צילום: דוברות המשטרה
מועצת גזר החליטה להיות הראשונה שתשמש בטכנולוגיה חדשה זו לאחר שחוותה שריפות ענק לפני כשנתיים, אחריהן החליטה כי לא תיתן לדבר לקרות בשנית. כך מסרה רותם ידלין, ראשת המועצה האזורית גזר על האירוע: "פרויקט מאגרי המים למסוקים הביא לידי ביטוי העקרונות לפיהם המועצה עובדת - שיתופי פעולה, יצירתיות, תעוזה וחדשנות.
עוד הוסיפה, " זו גאווה להיות המועצה הראשונה בארץ שמשתמשת במאגרי מים ייעודים למסוקי הכיבוי ונקווה שלא נצטרך להשתמש בו לעולם". ממשטרת ישראל נמסר כי הם שואפים להרחיב את הפרויקט ולבנות מאגרים במקומות נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה