בעולם

טראמפ וסערת פרויקט הנדל"ן: מדוע ישלם יותר מ-100 מיליון דולר?

לאחר שצבר הפסד של 651 מיליון דולר בשל פרויקט הענק שלו בשיקגו, דונלד טראמפ קיבל הקלות מס שלא כדין באמצעות תרגיל חשבונאי, כך על פי בדיקת רשות המס האמריקאית. על פי חישובי הניו יורק טיימס ופרופאבליקה, טראמפ צפוי לשלם יותר מ-100 מיליון דולר, לא כולל ריביות וקנסות

מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום ישראל היום)
על רקע התמודדותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב בימים אלו, רשות המס האמריקאית מפרסמת פרט שערורייתי על נשיא ארה"ב לשעבר. על פי בדיקת רשות המס אשר הועברה לעיתון הניו יורק טיימס ופרופאבליקה (ארגון ללא מטרות רווח המתמקד בביצוע תחקירי עיתונאות), עולה כי טראמפ קיבל הקלות מס שלא כדין בצורה מפוקפקת עבור בית המלון שלו הממוקם בשיקגו. 
בעקבות אותו ממצא מפתיע שהעניקה רשות המס האמריקאית לניו יורק טיימס ופרופאבליקה, החלו האחרונות בתהליך של בדיקת הנתונים בהתייעצות מומחי מס. על פי ממצאי הניו יורק טיימס והפרופאבליקה, עולה כי רשות המס האמריקאית צפויה לדרוש  מטראמפ לשלם על אותו תרגיל מפוקפק יותר מ-100 מיליון דולר, לא כולל ריביות וקנסות נוספים. 
פרויקט הנדל"ן המפורסם של נשיא ארה"ב לשעבר עלה לכותרות דווקא בהיבט שלילי. מדובר בגורד שחקים מכוסה זכוכית בעל 92 קומות, אשר עצם הקמתו הוביל ללא מעט הפסדים. בעקבות כך, רשות המס האמריקאית סבורה כי כשטראמפ ביקש החזר מס על הפסדיו שנבעו מהקמת פרויקט הנדל"ן היוקרתי אשר הסתכמו ב-651 מיליון דולר, הוא רשם את אותם הפסדים פעמיים. 
לצד העובדה כי אין הוכחות חותכות לכך שרשות המס האמריקאית ערערה על בקשת טראמפ, נודע על ידי מומחי המס כי בשנת 2010 נשיא ארה"ב לשעבר ביקש לקבל הקלות מס נוספות בגין ההפסדים באמצעות תרגיל חשבונאי, שאותו יצטרכו חוקרי המס לבחון לעומק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה