בעולם

ג'ף בזוס ביקש מאחיו להשקיע באמזון בשנות ה-90: זה שווי ההשקעה היום

בשנות ה-90 אחיו ואחותו של ג'ף בזוס, מארק וכריסטינה לקחו סיכון משתלם, אחיהם ג'ף ביקש מהם להשקיע 10,000 דולר באמזון, ההחלטה שלהם להשקיע במוצר של אחיהם, הזניקה אותם לשורת המיליארדרים של ארצות הברית

מערכת ice |  1
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
באמצע שנות ה-90, כשג'ף בזוס השיק את אמזון, הוא פנה לאחיו ואחותו, מארק וכריסטינה בבקשה להשקיע 10,000 דולר כל אחד במיזם החדש שלו וזה באמת היה שווה את זה.
דו''ח של בלומברג מגלה שבשנת 1996, כל אחד מהם רכש 30,000 מניות של אמזון תמורת 10,000 דולר, ההשקעה הזו גדלה מאז באופן אקספוננציאלי, כאשר חלקו של כל אח עשוי להגיע ליותר ממיליארד דולר כיום, רווח של 10,249,900%.
 
כאמור, ההשקעה של כל אחד הוערכה ב-640 מיליון דולר לכל אחד. בהתבסס על מחיר סגירת מניית אמזון של 91 דולר באותה עת. כיום, כשהמניה של אמזון עומדת על 149 דולר, המניות שלהם מוערכות כעת ב-1.044 מיליארד דולר כל אחת.
בזוס, שהאמין במוצר ובפוטנציאל המתהווה של המסחר האלקטרוני, יצא למיזם שאפתני למדי על ידי ייסוד אמזון ביולי 1994. כשהאינטרנט היה עוד בחיתוליו, בזוס ראה בו כחזון ואת האפשרויות הרחבות שיהיה לאינטרנט להציע בעתיד.
בנוסף, בזוס הזהיר את אחיו ואחותו לגבי סיכון של 70% לאבד את השקעתם. לפי ספרו: "The Everything Store: Jeff Bezos And The Age Of Amazom", הוא אמר: "אני רוצה שתדעו מה הסיכונים, כי אני עדיין רוצה לחזור הביתה לחג ההודיה במידה וזה לא יצליח".
זה הצליח, אמזון התרחבה מעבר לקמעונאות מקוונת והשיגה שווי שוק של 1.5 טריליון דולר. מארק וכריסטינה בזוס, היו חלק בלתי נפרד מההצלחה של אמזון, מארק הצליח מאז בקריירת פרסום ופילנתרופיה, בעוד שכריסטינה שמרה על פרופיל נמוך והתמקדה בהקמת משפחה.
הסיפור של האחים בזוס וההשקעה שלהם באמזון הוא יותר מסיפור על רווח כלכלי חכם, זו דוגמה לפוטנציאל של סטארט-אפים, ההצלחה שלהם היא תזכורת לכך שההשקעה בסטארט-אפ למרות הסיכון, יכול להוביל לתוצאות יוצאות דופן. אתר יהו פיננס כתבו כי זו דוגמה לאיתור הזדמנויות ברעיונות בעלי חזון ובאומץ לתמוך בהם, גם אם העתיד נראה לא ברור.
 
תארו לעצמכם שאתם חלק ממשהו שמתחיל מקטן אבל גדל לכדי תופעה עולמית, זה הפיתוי של ההשקעה בסטארט-אפים, האחים של בזוס זאת הוכחה כי רעיון קטן של היום יכול בקלות להפוך לענקית הטכנולוגיה של מחר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מישהו מבלבל מספרים
    תעשו חשבון 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עריכה, ביקורת. תסתכלו על הסתירות בכתבה.
    סגור