רכילות עסקית

התעשייה האווירית בשיתוף פעולה מרגש: מה ההורים מקבלים?

שיתוף פעולה של עמותת קשר והתעשייה האווירית. "אנו מלוות כ-800 עובדי תעשייה אווירית שהם הורים מיוחדים" משתפת דנה פלנר דרך, מנהלת השירות הסוציאלי בחברה
מערכת ice |  6
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
בישראל 330,000 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. התמודדות של משפחה מיוחדת בישראל היא מסע ארוך ומתמשך המלווה באין ספור אתגרים הכוללים: התמודדות יום יומית בבית,  טיפולים, במציאת מסגרות חינוך, במסגרת החינוך עצמה, וכמובן התמודדות בירוקרטית אינסופית  ומעייפת, כל התמודדות הללו עלולים להוביל למשבר מתמשך בכל תחומי החיים. אחד המשברים המשמעותיים ביותר הוא משבר התעסוקתי.
מנתונים שמרכזת עמותת קשר עולה כי: 77% מההורים המיוחדים נאלצים לפרוש ממעגל התעסוקה; 95% מדווחים על קשיים כלכליים בעקבות ההוצאות הכבדות שבטיפול בילד. "מתוך היכרות את שוק העבודה אנו יודעים כי כל עובד חמישי הוא הורה מיוחד, ומתמודד עם אתגרים של גידול ילד מיוחד במקביל לעבודתו. ולכן ראוי ורצוי שמקומות עבודה ידעו לתת מענה לעובדים שהם גם הורים מיוחדים".

עמותת קשר-הבית של המשפחות המיוחדות מציעה שרות של הכוונה, תמיכה ומתן כלים יישומיים לחברות וארגונים, הכולל ימי עיון, הרצאות וסדנאות להורים מיוחדים בשוק העבודה. השבוע התקיים יום עיון עשיר בתוכן בשיתוף עם התעשייה האווירית.
"אנו מלוות כ-800 עובדי תעשייה אווירית שהם הורים מיוחדים" משתפת דנה פלנר דרך, מנהלת השירות הסוציאלי בחברה. "התעשייה האווירית מפתחת טכנולוגיות מתקדמות להגנה על ביטחון מדינת ישראל, ועובדי החברה שלנו הם נכס.  אנו פועלים למען אותם עובדים ומשפחותיהם לאורך השנה במגוון תחומים, כולל ליווי ותמיכה רגשית, מתן מידע וסיוע במיצוי זכויות, פעילות קהילתית, מענק שנתי לכל עובד הורה לילד עם מוגבלות, קיום כנס שנתי בשיתוף עמותת קשר ועוד.
אנו מבינים שלהיות הורה לילד מיוחד בשילוב עם עבודה במשרה מלאה, זו משימה לא פשוטה. חשוב לנו להכיר מקרוב את הצרכים ולהעניק את הסיוע, בכדי להקל ככל הניתן ולאפשר לאותם עובדים לעשות את המיטב גם בבית וגם בעבודה.
"כשעובד מרגיש שמבינים אותו, מכילים אותו, ורואים את הצרכים האישיים שלו, יש השפעה משמעותית על החיבור של העובד למקום עבודתו", מסביר דמיאן קלמן מנכ"ל עמותת קשר הבית של המשפחות המיוחדות. כשחברה או הארגון מגלים אמפטיה והכלה, מתחזקת בקרב העובדים שביעות הרצון והמחויבות למקום העבודה. בקרב הורים מיוחדים הקושי היום יומי יכול להיות עצום, והתמיכה במקום העבודה מאוד משמעותית להצלחה של המשפחה להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תמיכה ועזרה
    עותניאל 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להעזר באלפי הפנסיונרים של התעשייה האוירית לפעם ואו פעמיים בשבוע עם תשלום הוגן יגיעו מאות ויותר
    סגור
  • 2.
    דיי עם היחצנות שכר העובדים נשחק ב25 אחוזים
    ליבוביץ 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשאנו נשחק ב25 אחוזים.רוב העובדים נגד מהפכה משפטית
    סגור
  • 1.
    אין על תעשיה אוירית
    צבי 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מקום עבודה מצויין
    סגור
  • שקר
    שוש 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז פוטרתי כשאימי ז"ל היתה חולת סרטן.אל תכתוב דברים שקריים
    סגור
  • הכל נראה ורוד מבחוץ
    בחור ותיק 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבה לא מדויקת, הכל מושחת שם!
    סגור
  • נכון
    שוש 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור מושחת! פוטרתי כשאימי ז"ל היתה חולת סרטן
    סגור