השוק

עמיר פרץ: מוכנים להנפקה ורוצים אותה, נתפתח יותר טוב איתה

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ ומנכ"ל החברה בועז לוי אומרים בראיון ל-ice שהתעשיה האווירית סיימה את ההיערכות שלה לקראת ההנפקה ההיסטורית וזו ממתינה ליועמ"שית; בועז לוי: "צריך להפנים שאנחנו חברה עסקית שחייבת גמישות וההנפקה היא צעד חשוב בכיוון"
ניצן כהן |  5
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
התעשייה האווירית סיימה את שנת 2022 עם תוצאות היסטוריות. שדה הקרב שעובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש מציב אותה בחזית הטכנולוגית הישראלית בתחום וזה אומר שהחברה חייבת להיות גמישה הרבה יותר תפעולית. היא חייבת להטות משאבים ניהוליים למקומות ספציפיים ולא פחות חשוב היא רוצה להתרחב באמצעות מיזוגים ורכישות.
עמיר פרץ, יו"ר החברה ובועז לוי המנכ"ל שלה אומרים בראיון ל-ice שהחברה בשלה לצאת להנפקה והיא ממתינה לאישורים משפטיים שיאפשרו לה לצאת למהלך. "היועצת המשפטית לממשלה עסוקה כרגע בדברים בוערים יותר מהנפקה שלנו. אנחנו מבינים את זה ומאמינים שעד לסוף השנה נשלים את השלב הראשון שלה. גם אם זה לא יהיה המהלך המלא, זה יהיה השלב הראשון" אומר עמיר פרץ.
"אנחנו גאים בתוצאות של 2022 שמצביעים על כיוונים נכונים ותפיסה אסטרטגית שמשלבת את היעדים הגיאוגרפיים וחוסר היציבות בעולם. אנחנו ממוקדים באירופה, עוטף סין והסכמי אברהם אבל לא מזניחים את האזורים הגיאוגרפיים שאנחנו פעילים בהם כבר היום" הוא אומר.
"הטכנולוגיות שלנו מצליחות להתמודד עם כל גורם אחר בעולם ואל תטעה, התחרות בתחום שלנו היא קשה. אנחנו עושים מהלך משולב. המנכ"ל ואני ואנחנו מצליחים לנתב את האנרגיות שיש לחברה כמו התעשייה האווירית להפיכת האגו-סיסטם לאקו-סיסטם.  כולם בחברה רתומים למטרה הזו ואתה רואה את התוצאות"
האסטרטגיה למעבר לשדה הקרב העתידי מחייבת חשיבה מסוג אחר. איך זה קורה?
"זה מחייב תיאום מדויק עם מערכת הביטחון. מבחינתנו המעבר לכלים אוטונומיים היא משמעותית עבורנו. אין מפעל דומה לתעשייה האווירית שמסוגל לייצר כלים מתקדמים ואיכותיים החל מצבא היבשה ועד לחלל.
"חברה מהסוג שלנו חייבת לראות את היעדים שלה בדרך נוספת. אנחנו מקימים את המפעל החדש שלנו בבאר שבע והעבודה שם תתחיל עוד כמה חודשים. בבאר שבע יש פקולטה להנדסה מצוינת ולומדים שם אנשים טובים. אנחנו נהיה הראשונים לקלוט אותם  ונוכל להוציא מפה את המיטב", אומר פרץ.
"חברה מהסוג שלנו תורמת גם למיצוב המדיני של ישראל. רק לאחרונה היינו באבו-דאבי ושם הושק כלי שיט אוטונומי עם מערכות שלנו. כל העולם רואה את זה ויש משמעות לא מבוטלת לעובדה שטכנולוגיה ישראלית ודגל ישראלי נמצא במקומות כאלה". מוסיף פרץ.
בועז לוי, מנכ"ל התעשיהי האווירית הוא האיש שצריך להוציא את החזון המשותף לו ולעמיר פרץ לפועל כשהיחסים בחברות מהסוג של התעשייה האווירית מורכבים מאוד. "לא בכל יום חברה כמו שלנו מציגה תוצאות כאלה. הביצועים שלנו הולכים וצומחים עם השנים והם ימשיכו להיות כאלה.
"באשר ליחסים בין הדירקטוריון, יו"ר הדירקטוריון וההנהלה, הרי תוצאות כאלה הן למעשה הפירות של שיתוף פעולה בין הדירקטוריון להנהלה. אנחנו עובדים היום על תהליכים מאוד מורכבים. אתה צריך לזכור ש-75% מהפעילות שלנו היום היא מחוץ לישראל.
"שים לב" אומר לוי "פעילות התעופה שלנו מציגה רווחיות פעם ראשונה ובהסתכלות על 2023 התוצאות של הפעילות הזו תהיינה טובות יותר. התעשייה האווירית מסתכלת על שדה הקרב שמשנה את פניו ואנחנו רואים את המלחמות השונות בטח מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה. אנחנו רואים את השינויים וכל זה מכתיב שינוי במערכה ולתעשייה האווירית יש היום מגוון מוצרים שנותנים מענה לשדה הקרב המשתנה.
"החיבור של כל הפתרונות האלה נותן מענה לשדה הקרב העתידי וכשמוסיפים את המימד האוטונומי מקבלי את המענה שלנו לשדה העתידי  - לשם אנחנו מכוונים" הוא אומר.
לוי ופרץ תמימי דעים כי העיכובים בהנפקה קשורים יותר לסערה הפוליטית שמרתקת את תשומת הלב של היועצת המשפטית לממשלה. "אנחנו רוצים את ההנפקה" אומר לוי ומוסיף "התהליך הזה מורכב מאוד ואנחנו מקווים שעוד השנה נהיה אחרי הנפקה או לפחות של חלק. זה חשוב לנו כי זה ייתן לנו מעמד בחוק עידוד השקעות הון ויאפשר לנו גמישות במיזוגים ורכישות.
"בסופו של יום אנחנו חברה עסקית שחייבת גמישות חייבת גם תפעולית וגם עסקית ולצאת להנפקה זה צעד חשוב בדרך הזו", הוא מסיים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פרץ,מינוי ניגוד לעמדת הוועדה שמאשרת כמו בהרב סער מיארה
    שלוקי 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היועמשית שלא מבינה במשפטים כראוי. אבל אלופה בפוליטיקה. בבחירות הבאות היא מקום שני ברשימה לכנסת אחרי אסתי חיות
    סגור
  • 2.
    פרץ
    עודד 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מינוי הזוי של אדם לא ראוי
    סגור
  • 1.
    רוצים את ההנפקה=רוצים בונוסים
    מבין 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עח העובדים
    סגור
  • קודם תתחילו לעבוד
    משה פרץ 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי זה תדברו על בונוסים!!! אפשר לפטר חצי המעובדים בתעשייה אווירית ועדיין לא ירגישו שינוי בתפוקת עבודה.
    סגור
  • עובד תעא
    עובד 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלל!! (בתור אחד שעובד שם)
    סגור