רכילות עסקית

דונלד טראמפ הרוויח סכום מטורף מאז שעזב את הבית הלבן

הוא אמנם נאלץ לעזוב את הבית הלבן עם בחירתו של ג'ו ביידן, אבל ההכנסות של טראמפ רק זינקו מאז שכהונתו הסתיימה. עסקי הגולף שלו זינקו והוא נכנס לתחומים חדשים שהניבו לו עשרות מיליונים בשנה
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
ברק אובמה, ג'ורג' וו. בוש וביל קלינטון עשו כסף אחרי שכהונתם הסתיימה, אבל דונלד טראמפ משאיר להם אבק. הנשיא העשיר ביותר בהיסטוריה האמריקאית מרוויח היום, כשהוא מתמודד שוב לנשיאות, יותר ממה שהרוויח בשנים האחרונות. הנשיא לשעבר הרוויח כ-218 מיליון דולר בשנה שעברה, כמעט כפול ממה שהכניס בשנה האחרונה בבית הלבן, והרוב בזכות גולף ומועדון מאר-א-לאגו.
כעת שטראמפ עזב את התפקיד הרשמי וחזר לעסקים, תיק הגולף שלו מייצר רווחים עצומים, מחזק את עסקי המועדונים שלו, את אוסף המלונות ואת מיזמי הרישוי שלו. נכסי הגולף של טראמפ ייצרו בשנה שעברה כ-74 מיליון דולר יותר בהכנסות תפעוליות מאשר בשנת 2020. אם מוסיפים את מר-א-לאגו, מועדון פרטי ללא מסלול גולף, העלייה מגיעה ל-91 מיליון דולר - כ-84% מהזינוק הכולל בהכנסותיו.

ההכנסות התפעוליות הכוללות של טייקון הנדל"ן הסתכמו בכ-605 מיליון דולר בשנים 2021 עד 2023, לעומת 445 מיליון דולר שהרוויח בשלוש השנים הראשונות שלו כנשיא, כך נחשף בפורבס. זאת, על פי ניתוח של דוחות מס, גילויים פיננסיים, הגשות אג"ח, דוחות אשראי, הגשות רגולטוריות ורשומות פנימיות.
טראמפ מחזיק בעשרה מועדוני גולף ברחבי ארצות הברית. ההכנסות מהם עלו משמעותית, עם רווח תפעולי של כ-48 מיליון דולר בשנת 2023, פי שלושה מהממוצע בזמן כהונתו כנשיא. בנוסף, טראמפ פתח את מועדון מאר-א-לאגו, שבו דמי ההצטרפות מגיעים לכמיליון דולר. טראמפ הרוויח מהמקום בשנה שעברה בלבד כ-23 מיליון דולר. באוגוסט האחרון טראמפ נכנס גם לתחום ה-NFTs, שהניבו לו חמישה מיליון דולר נוספים. כמו בכירים אחרים, טראמפ מרוויח מהופעות פומביות וספרים. בשנת 2023 בלבד הוא הכניס כחמישה מיליון דולר מהופעות פומביות, פי כמה ממה שהכניס מהתחום בעת כהונתו.
תחום המשרדים והקמעונאות של טראמפ לא הניב רווחים משמעותיים. חברת המדיה שלו רושמת הפסדים, אבל אין מה לדאוג לו: החזקתו בעסק עדיין מוערכת בכ-1.9 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה