בעולם

איך הצליח דונלד טראמפ לחזור לרשימת 400 עשירי ארה"ב של פורבס?

דונלד טראמפ חזר השנה לרשימת 400 עשירי ארצות הברית של פורבס. איך הוא עשה את זה? לא בזכות הנדל"ן ולא ההשקעות בקריפטו – דווקא חברת המדיה שלו אחראית לזינוק העצום בשוויו
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
דונלד טראמפ חזר השנה לרשימת 400 עשירי ארצות הברית של פורבס. בדרך לשם הוא מכר לתומכים הפוליטיים מוצרים שונים כמו כרטיסי NFT בדמותו, ספרים לשולחן קפה, בגדים, ספרי תנ"ך, ובעיקר מניות של אימפריית התקשורת שלו, שמדממת מזומנים. כ-60% מקבוצת טראמפ מדיה, חברת האם של הפלטפורמה החברתית Truth Social, הוסיפו להונו של טראמפ כ-2.1 מיליארד דולר מספטמבר 2023 ועד ל-1 בספטמבר 2024. התוספת העמידה את הונו הכולל של טראמפ על 4.3 מיליארד דולר, או המקום ה-319 ברשימה של פורבס.
טראמפ לא זנח את העסקים הקלאסיים שלו. עסקי הנדל"ן שלו ממשיכים להניב רווחים. מועדון מאר-א-לאגו, לדוגמה, הניב רווח תפעולי מוערך של 23 מיליון דולר ב-2023, פי שלושה מהתקופה בה כיהן כנשיא. הזינוק העלה את שוויו של המועדון ב-15% בשנה האחרונה, ל-375 מיליון דולר. גם עסקי הגולף של טראמפ פורחים, עם רווחים תפעוליים מוערכים של 48 מיליון דולר מעשרת מועדוני הגולף שלו בארצות הברית, כמעט פי שלושה מהתקופה שלפני המגפה. מוקד נדל"ן מוצלח במיוחד עבור טראמפ הוא השדרה החמישית בניו יורק, שם שווי הנכסים בבעלותו עלה ב-57 מיליון דולר בשנה האחרונה. נכון לעכשיו, טראמפ מחזיק בכ-413 מיליון דולר במזומן.

בצד השני, טראמפ מתמודד עם התחייבויות משפטיות גדולות, שמסתכמות בכ-566 מיליון דולר. הוא אמנם פרע חלק מחובותיו, כמו הלוואה של 45 מיליון דולר מבנק דויטשה בשיקגו, אך הלחץ הפיננסי נמשך. 
שובו של טראמפ לרשימת העשירים היתה במידה רבה בזכות המיזוג של קבוצת טראמפ מדיה עם החברה הציבורית Digital World Acquisition Corp, שהביא לזינוק בערך המניה שלה לכ-66 דולר והעלה את שווי הונו של טראמפ ליותר משמונה מיליארד דולר. למרות ירידת הערך שהגיעה מיד לאחר מכן (המניה עומדת כעת על 16.5 דולר), הונו של טראמפ עדיין מוערך ב-4.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה