רכילות עסקית

וורן באפט שובר שיא נוסף: תרומה חסרת תקדים במיליארדים

וורן באפט ידוע בתרומותיו הנדיבות והיותו פילנתרופ נדיב במיוחד. כעת החברה שבבעלותו מודיעה על תרומת ענק נוספת לחמש קרנות ענק. אז למי הוא תרם 5.3 מיליארד דולר?
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
"האורקל מאומהה", המשקיע האגדי וורן באפט, תרם סכומי עתק לאורך שנותיו הארוכות וככל שהפך לעשיר יותר, כך גם תרומותיו גדלו. כעת מודיעה ברקשייר האת'ווי, החברה שבבעלותו, על תרומת ענק נוספת, בגובה של לא פחות מ-5.3 מיליארד דולר.
תרומת הענק תתחלק בין חמש קרנות, כאשר אחת מהן היא קרן הענק של ביל ומלינדה גייטס, שידועים גם הם כפילנתרופים נדיבים מאד. ארבע הקרנות האחרות שיקבלו את הכסף הן קרנות משפחתיות. תרומה זו היא התרומה הגבוהה ביותר שלו, מאז שנת 2006, בה החל את מנהג התרומות השנתיות שלו.
הרוחות סוערות בקרב המשקיעים בכל הקשור לרכבים החשמליים המיוצרים בסין, לאחר החלטת האירופאים לאחרונה, להעלות את המסים עליהם. גם ברקשייר האת'ווי, בבעולותו של באפט, כמו רבים אחרים בשוק, הודיעה כי תקצץ את אחזקותיה בחברות הרכבים החשמליים הסיניים, במקרה של ברקשייר האת'ווי.
על-פי הדיווח, שהתפרסם ברשת CNBC, מדובר בחברת BYD שהחברה של באפט מכרה את מניותיה. הקונגלומרט של באפט מכר 1.3 מיליון מניות רשומות בהונג-קונג של החברה עבור 39.8 מיליון דולר. העסקה הזאת קיצצה, למעשה, את החזקתה של ברקשייר ל-6.9% מ-7%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה