רכילות עסקית

ראש אכ"א: "בלי הלכידות של החברה הישראלית, לא נצליח לנצח במלחמה"

בכירי המשק חתמו על אמנה משותפת למען משרתי המילואים, כוחות הביטחון, משרתי הקבע ובני משפחותיהם. על הפרק: צעדים אופרטיביים שיתמכו בכוחות הביטחון ויסייעו להם במקומות העבודה בתקופת המלחמה ולאחריה. דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "תתווה את הדרך למעסיקים ביחסיהם עם העובדים המשרתים"
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ אייל מרגולין
12 ראשי ארגוני המעסיקים בישראל חתמו היום על אמנה שמטרתה להוקיר את פעילותם של כלל המשרתות והמשרתים במערך המילואים וכוחות הביטחון, משרתי הקבע ובני משפחותיהם. האמנה נחתמה במסגרת אירוע של ישראל מתגייסת מבית נשיאות המגזר העסקי וצה"ל שהתקיים במרכז הלוגיסטי של טבע-סלא בשוהם, שמטרתו לחבר את בכירי המשק לתמיכה במשרתי המילואים, אנשי הקבע ובני משפחותיהם, בתקופת המלחמה ובחזרה הביתה.
האמנה מבטאת את ההוקרה, ההערכה והמחויבות של כלל המעסיקים בישראל ומחייבת את הארגונים החתומים לעשות כל שביכולתם לסייע ולתמוך בקהילת משרתות ומשרתי המילואים, משרתי הקבע ובני משפחותיהם, בין אם הינם שכירים ובין אם הם עצמאים בעלי עסקים, שמספקים שירותים לעסקים. עוד מתחייבים ראשי הארגונים כי הם יעשו ככל שניתן על מנת למזער את הפגיעה הכלכלית והנזק שנגרם למשרתות ומשרתי המילואים, יתמכו וידאגו לחזק את מעמדם ולשפר את רווחתם.
את האמנה יזם דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי והיא מהווה המשך ליוזמות, הטבות והקלות שמוביל הארגון עבור המילואימניקים וביניהם ההסכם הקיבוצי שנחתם בין נשיאות המגזר העסקי וההסתדרות החדשה, שמסדיר את תנאי העסקתם של משרתי ומשרתות המילואים ובני משפחותיהם.

בועז סטמבלר, איתן מדמון, דובי אמיתי, ראש אכ"א האלוף יניב עשור, אורית בנבנישתי ורועי כהן (צילום: עוז שכטר)
בין הצעדים שמתחייבים ראשי הארגונים לקבל על עצמם: לקבל בהבנה ובעידוד את שירות המילואים של השכירות, השכירים, העצמאיות והעצמאים המספקים שירות לעסקים ולסייע בידם ככל שניתן בעת שירותם בשירות המילואים ובעת שובם לעבודתם; לא להפסיק התקשרות עסקית עם עצמאית או עצמאי בעת שהם נמצאים בשירות מילואים או במהלך 30 הימים לאחר תום שירות המילואים; לעשות הכל על מנת להימנע מהליכי פיטורים של משרתות ומשרתי מילואים, וכן על מנת שלא להפסיק התקשרויות עסקיות מול עצמאית או עצמאי שמשרתים במילואים; להתחשב בעצם השירות כמרכיב בבחירת ספקים; לפעול ולקדם יוזמות לתמיכה וסיוע לפצועות ופצועי צבא הגנה לישראל וכוחות הביטחון למען שיקומן המיטבי; לנקוט וליזום יוזמות נוספות ככל הניתן גם כלפי משרתי הקבע וגם כלפי בנות ובני הזוג של המשרתים למען המדינה. 
ר' אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור: "משרתי המילואים הם קבוצת מופת בחברה הישראלית, מודל לחיקוי. פלוגת מילואים הטרוגנית, קשת של דעות, אמונות, עדות, פסיפס מרהיב של החברה הישראלית וכולם במחוייבות למשימה, באהבה אמיתית אחד לשני, ברעות ומסירות אין קץ וזה חייב לצאת החוצה ולהקרין על החברה הישראלית. הם לובשים מדים ומלוכדים סביב המשימה. בלי הלכידות של החברה הישראלית לא נצליח לעמוד באתגרים ולנצח במלחמה. האויב כיוון לשבור לנו את הרוח אבל במקום זה אנחנו עדים לפרץ של רוח גבורה אדירה מהשבעה באוקטובר ועד היום. זה מה שאיפשר לנו להתאושש מההפתעה ומאפשר לנו קדימה עד שנשיג את הניצחון".
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ויוזם האמנה: "אנו ראשי הארגונים מהמגזר העסקי, מקבלים על עצמנו את העקרונות המפורטים באמנה זו מתוך הבנה כי אנו מצויים בתקופת שבה שירות המילואים צפוי להימשך ולהיות משמעותי יותר מאשר היה בעבר. אמנה זו תתווה את הדרך למעסיקים ביחסיהם עם העובדים המשרתים במילואים וביחסם לספקים ונותני שירותים שהינם משרתי מילואים, זאת מתוך החובה המוסרית והערכה העמוקה על ההירתמות, על רוח הלחימה, על הציונות ואהבת הארץ".
על המסמך חתומים דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, יוסי אלקובי, יו"ר התאחדות המלאכה והתעשייה, ניסים זוארץ, יו"ר התאחדות תעשייני היהלומים, דוד לוי, יו"ר נשיאות ארגון חברות האבטחה, בני גבאי, יו"ר איגוד חברות הביטוח, משה וידמן, יו"ר איגוד הבנקים בישראל, אלי כהן, יו"ר התאחדות המלונות, אורית בנבנישתי, יו"ר ארגון חברות משאבי האנוש והסיעוד, רועי כהן, יו"ר להב - לשכת ארגוני העצמאים בישראל, משה גרידינגר, יו"ר התאחדות ענף הקולנוע,  אילן רביב, יו"ר איגוד בתי ההשקעות, אבי מזרחי, יו"ר ארגון חברות הניקיון וקרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה