רכילות עסקית

התאגיד הסיני בגל פיטורים בישראל: האם החברה תקרוס?

שיג'י מצמצמת את פעילותה בישראל ומפטרת כ-30 עובדים מחברת הבת הישראלית, מיי-צ'ק. הסטארט אפ הישראלי נוסד בשנת 2011 ונמכר שבע שנים לאחר מכן לקרן OG Tech של אייל עופר כאשר בשנת 2019 הגיע לבעלות סינית. עובדים מעריכים: בקרוב תיסגר לצמיתות
מערכת ice | 
ישראל, סין (צילום shutterstock)
בצל המתיחות המחריפה בין ארצות הברית לסין בחודשים האחרונים הודיעה תאגיד הפיתוח הסיני שיג'י על צמצום פעילות חברת הבת מיי-צ'ק בישראל. התאגיד אשר רכש את הסטארט אפ הישראלי בשנת 2019 הודיעה בשבוע שעבר על פיטוריהם של כ-30 עובדים. חברת מיי-צ'ק אשר פיתחה ארנק דיגיטאלי המאפשר תשלום במסעדות באמצעות הנייד נוסדה בשנת 2011.
שבע שנים לאחר מכן נקלעה לקשיים אך ניצלה לאחר שקרן OG Tech של אייל עופר רכש אותה. שנה לאחר מכן נמכרה כבר לקבוצת שיג'י הסינית. בשנה האחרונה חברת האם החלה לצמצם פעילות כאשר פיטרה עובדים רבים בדומה למקרה בישראל. בקרב העובדים מעריכים שלאחר ששיג'י תסיים להעביר את הידע והטכנולוגיה לסין החברה הישראלית תסגר לצמיתות.
גל פיטורים זה של התאגיד הסיני במדינת החסות של ארצות הברית קורה במקביל לפנייתה של מייקרוסופט האמריקאית למאות מעובדיה בסין המשתייכים למחלקות הענן והבינה המלאכותית בהצעה לשקול בחיוב מעבר לצורך מגורים במדינות אחרות. בנוסף, הממשל האמריקאי פועל לעצירת פעילותה של הרשת החברתית הסינית בגבולות המדינה זאת על מנת לצמצם את השפעת המעצמה האסייתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה