השוק

פרשת סלייס: הלקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים - יוכלו למשוך כספים

בנסיבות מיוחדות, המנהל המיוחד של החברה אפי סנדרוב אישר משיכת כספים מקופות הגמל וקרנות ההשתלמות. בין היתר, אם נדרשים למימון צורכי חיים בסיסיים או צורך מיידי וחיוני לקיום התחייבויות משפטיות, טיפול רפואי ומימון הוצאות קבורה. בכל מקרה, לא תותר משיכה של מעל 85% מהכספים בקופה לפני ניכוי מס
מערכת ice | 
קרנות נאמנות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חלק מהלקוחות של חברת הגמל סלייס יוכלו למשוך את הכספים שלהם מקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בנסיבות מיוחדות, כך הודיע השבוע המנהל המורשה אפי סנדרוב. הנסיבות המיוחדות כוללות מימון צורכי חיים בסיסיים עקב מצב כלכלי קשה, שמוגדר כניצול של מעל 90% ממסגרת אשראי מאושרת בבנק וללא מקורות כספיים אחרים.
במקרה זה תתאפשר משיכה של עד 30 אלף שקל. נסיבות מיוחדות נוספות הן צורך מיידי וחיוני בכספים לצורך קיום התחייבויות משפטיות תקפות למשל התחייבות לרכישת דירה, למימון הוצאות חתונה, תשלום מזונות וכדומה, שניתנה לפני 26 בדצמבר, וכן מימון טיפול רפואי בהיעדר מקור אחר למימונו או מימון הוצאות קבורה.

על פי הדיווח בדה מרקר, בכל מקרה, לא תותר משיכה של מעל 85% מהכספים בקופה, לפני ניכוי מס. ההחלטה התקבלה לאחר שנפלו פגמים מהותיים וחמורים בהתנהלות החברה, בדגש על ניהול קופות הגמל האישיות (IRA). אחד הפגמים שהתגלו על ידי המנהל המיוחד עד כה היה אי-פתיחתם של חשבונות נפרדים.
"בנוסף, התברר כי החברה השתמשה בכספים של עמיתים מסוימים, שהופקדו בקופות הגמל בניהול אישי – שנועדו להעברה להשקעה בנכסים שונים עבור אותם עמיתים – כאמצעי תשלום לעמיתים אחרים של קופות גמל בניהול אישי שביצעו משיכה או ניוד, לפני שכספי העמיתים המושכים התקבלו מן הקרנות בהן השקיעו ושמהן הייתה אמורה החברה לבצע את תשלומי המשיכות או הניוד.
 
להערכת המנהל המורשה, בשלב זה מוערך הסכום שניידו או הפקידו העמיתים המשקיעים וששימש לתשלום לעמיתים המושכים (במקום לביצוע ההשקעות שביקשו לבצע) על סך כ-80 מיליון שקל", נכתב על ידי המנהל המיוחד בבקשה לבית המשפט שפורסמה בדה מרקר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה