השוק

רשות שוק ההון קנסה את איילון ב-800 אלף שקל: "לא עמדה בהוראות"

בעקבות בדיקה שביצעה רשות שוק ההון בחברת הביטוח איילון, נמצאו ליקויים רבים ביחס להתנהלותה עם שמאי רכב בין השנים 2018-2021, וכן תועדו הפרת הוראות נוספות. עמית גל, הממונה על הרשות, החליט על הטלת עיצום בסך של 800,000 שקל על החברה
מערכת ice | 
איילון ביטוח (צילום Magma Images)
בעקבות בדיקה מקיפה שבוצעה על ידי רשות שוק ההון בחברת הביטוח איילון, נמצאו ליקויים רבים הנוגעים בעניין שמאות בביטוחי הרעב שהחברה מספקת. מתוך כך, הממונה על שוק ההון, עמית גל, החליט על הטלת עיצום כספי בסך של 800,000 שקל על איילון.
הרשות מצאה במהלך בדיקה בין השנים 2018-2021, כי איילון הפרה חלק מהוראות הרשות. לדוגמה, נמצא כי החברה לא עמדה בהוראות ביחס לניגוד עניינים של שמאי החוץ, לא החזיקה הצהרות שמאי חוץ כנדרש וכן ביצעה פעולות שיכולות להשפיע על התנהגותם של שמאים. כמו כן, לא התקיימו מנגנוני בקרה נאותים ביחסים מול שמאי הרכב.
כמו כן, השיקולים שהובילו לקביעת הסכום הנקוב היו, בין היתר, העובדה כי איילון ערכה שינויים משמעותיים בהתנהלותה ובנהליה, וכן הוחלפו גורמי מקצוע רבים שעסקו בעניין המדובר במהלך התקופה הרלוונטית.
עמית גל, הממונה על שוק ההון מסר: "הטלת העיצום משקפת את החשיבות הרבה שמייחסת הרשות להתנהלות בהתאם להוראות הדין ביישוב תביעות. התנהלות נאותה בתחום זה היא רכיב מרכזי בשמירה על האינטרס של המבוטח בביטוח רכב. ראוי לציין לטובה גם את תהליכי השיפור שעשתה החברה בהמשך לביקורת. על כל השחקנים בענף לפעול בצורה מקצועית וללא השפעות של גורמים שונים, כדי להבטיח שמירה על האינטרסים של ציבור המבוטחים".
מאיילון מסרו בתגובה: "אנו שמחים שתהליך הבדיקה, שהחל בחברה לפני כ-3 שנים, הגיע לסיומו וכי הרשות לקחה בחשבון את תהליכי השיפור המהותיים שביצעה החברה ומצאה לנכון להפחית מהותית את סכום העיצום הכספי שהתכוונה להטיל. החברה טיפלה זה מכבר בכל הליקויים הנזכרים בהחלטת הרשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה