בארץ

לשכת סוכני הביטוח לרשות שוק ההון: "מונעים לעמוד בדרישות החוק"

לשכת סוכני הביטוח שיגרה מכתב לרשות שוק ההון ביחס לשינוי רגולטורי שנכנס לתוקף בתחילת השנה, זאת למרות שביקשו לדחות את יישומו, משום שהבינו כי חברות הביטוח ובתי ההשקעות לא מנגישים את הנתונים הנדרשים ומונעים מסוכני הביטוח לעמוד בדרישות החוק
מערכת ice | 
יורם לביאנט (צילום סטודיו טל בדרק)
לשכת סוכני הביטוח שיגרה אתמול מכתב לרשות שוק ההון באמצעות עורך הדין יניב מאיר יועץ מקצועי בלשכת סוכני הביטוח, ביחס לשינוי רגולטורי שנכנס לתוקף בתחילת השנה, זאת למרות שביקשו לדחות את יישומו, משום שהבינו כי חברות הביטוח ובתי ההשקעות לא מנגישים את הנתונים הנדרשים ומונעים מסוכני הביטוח לעמוד בדרישות החוק.
לשון המכתב היה: "אני מבקש להסב את תשומת ליבך להוראות החוזר שבנדון שנכנסו לתוקפן ביום 1.1.2024. ממש לאחרונה נודע לי כי קיים קושי ביישום הוראות החוזר ע"י בעלי רישיון פנסיוני. אפרט להלן: בהתאם להוראות החוזר, נקבע בסעיף 4(ג): "בעת מתן המלצה בכתב ללקוח בהתאם לסעיף 14 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005, בעל הרישיון, כהגדרתו בחוק האמור, יציג לחוסך השוואה של שיעור העלות השנתית הצפויה כמפורט בחוזר זה, ביחס לכל מסלולי ההשקעה המפורטים במסגרת מסמך ההנמקה".
פירוט העלות השנתית הצפויה חובה בתוכו את ההוצאות הישירות המורכבות משני רכיבים שונים: הוצאות ישירות מסוג "עמלת ניהול חיצוני" והוצאות ישירות שאינן מסוג "עמלת ניהול חיצוני", כהגדרתן בחוזר (להלן יחד: "מרכיב הוצאות ניהול ישירות").
בעלי רישיון פנסיוני עושים שימוש במערכות הדמיה והנמקה ממוחשבות (להלן – "מערכות המידע") לצורך צירוף מועמד או שינוי במוצר פנסיוני קיים (מכוח חוזר ההנמקה). ואולם, למיטב ידיעת לשכת סוכני ביטוח, נכון למועד כתיבת שורות אלו - לא כל הגופים המוסדיים העבירו נתונים למערכות המידע ואף לא פרסמו בשום מקום אחר את נתוני העלות השנתית הצפויה למרכיב הוצאות ניהול ישירות – דבר זה מעמיד את בעלי הרישיון בחוסר יכולת ליישם אחר הוראות החוזר.
 
על כן, אודה לעזרתך בפעולות הבאות: בדיקת הרשות מול הגופים המוסדיים אם והיכן מפורסמים נתוני הוצאות ניהול ישירות כמתחייב בחוזר שבנדון, לרבות הנחייתם להעביר נתונים אלו למערכות המידע השונות בהם עושים שימוש בעלי רישיון פנסיוני, לשם הטמעת נתוני העלות השנתית הצפויה כמתחייב בחוזר שבנדון. עד אז, נכון והוגן יהיה להקפיא את יישום הוראות החוזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה