השוק

ביטוח לאומי חושף: זה הנתון המדאיג בנוגע לדורשי אבטלה

נתונים חדשים של ביטוח לאומי חושפים כי מפרוץ המלחמה, כ-214,951 אזרחים ביקשו דמי אבטלה, כאשר כ-145,297 מהם הוצאו לחל"ת או יצאו מרצונם. בני ה-20-40 היוו את מרבית מבקשי האבטלה, כאשר מדובר על 61% מקרב אוכלוסייה זו
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
לאור מלחמת חרבות ברזל, תושבים רבים מצאו עצמם מתמודדים תחת נטל כלכלי נרחב, הנובע מהאטה בשוק וגיוס המילואים הנרחב ביותר שידעה המדינה. נתונים חדשים מביטוח לאומי חושפים את היקף דורשי דמי האבטלה, שעומד על מאות אלפי בקשות.
לא פחות מ-214,951 אזרחים ביקשו דמי אבטלה, כאשר כ-145,297 מהם הוצאו לחל"ת או שיצאו מרצון. מתחילת חודש ינואר, כ-15,281 אזרחים ביקשו דמי אבטלה, כאשר כמעט כמחצית מהם (6,422) הוצאו לחל"ת שלא מרצון.
כשבוחנים את טווח האוכלוסייה שביקשו דמי אבטלה, מגלים כי דווקא בני ה-20-40 היוו את מרבית הבקשות, כאשר מדובר על 61% מקרב אוכלוסייה זו. כ-38% מהבקשות, הגיעו מאזרחים בגיל 41-67. כמו כן, חשוב לציין כי הקלות החל"ת של הביטוח הלאומי הוארכו עד חודש דצמבר בלבד, ונכון ליום כתיבת שורות אלו, אינן רלוונטיות.
כמו כן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר, הזהיר לאחרונה בדיון בכנסת כי מדינת ישראל עומדת בפני בעיה חמורה, ולאו דווקא רק בהיבט הפצועים וההרוגים במלחמה, אלא דווקא בדגש על הסיוע לפרט בפן הכלכלי. "זאת משימה לגמרי לא פשוטה", אמר אייכלר. הוא הוסיף כי הוא לא בטוח שכלל העובדים בביטוח מסוגלים לעזור, וכי יש צורך בגיוס נוסף של כוח אדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה