השוק

אורמת טכנולוגיות בעסקת ענק בארה"ב: 271 מיליון דולר על הפרק

החברה רכשה את הנכסים הגיאותרמיים והסולאריים מ-Enel. המהלך מקדם את תוכניות הצמיחה שלה במגזר החשמל ומחזקת את נוכחותה בשוק האנרגיה המתחדשת, וגם צפוי לתרום באופן מיידי להכנסותיה ול-EBITDA. מנכ"ל החברה דורון בלשר בירך: "ממחיש את היכולות הטכנולוגיות והתפעוליות שלנו"
מערכת ice | 
דורון בלשר, מנכ"ל אורמת (צילום ניר סלקמן, shutterstock)
אורמת טכנולוגיות מודיעה הבוקר (חמישי) כי השלימה את העסקה עליה הודיעה באוקטובר האחרון, לרכישת הנכסים הגיאותרמיים והסולאריים מ-Enel Green Power North America (EGPNA), חברת בת של Enel SpA תמורת 271 מיליון דולר. רכישה זו מקדמת את תכניות הצמיחה של החברה במגזר החשמל ומחזקת את נוכחותה בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב.
הרכישה מגדילה את היקף היצור במגזר החשמל ל-1,215 מגה-וואט. הנכסים ממוקמים בארה"ב במדינות נבאדה, יוטה, קונטיקט וקליפורניה. הנכסים שנרכשו כוללים שתי תחנות כוח גיאותרמיות עם חוזה חשמל ביוטה ונבאדה ותחנה היברידית שמורכבת מתחנה גיאותרמית, תחנה סולארית PV ותחנה סולרית טרמית בנבאדה.
הייצור משלוש התחנות מסתכם ב-40 מגה-וואט גיאותרמי ו-20 מגה-וואט סולאר PV. בנוסף, שני נכסים סולאריים בנבאדה וקונטיקט בהספק כולל של 40 מגה-וואט, ושני אתרים חדשים לפיתוח תחנות כוח גיאותרמיות ביוטה ובקליפורניה. העסקה מומנה באמצעות יתרות מזומנים של החברה בשילוב חוב תאגידי חדש לטווח ארוך בהיקף של 200 מיליון דולר.
 
הרכישה צפויה לתרום באופן מיידי להכנסות ול-EBITDA של החברה. כמו כן, בכוונת אורמת לבצע סדרה של שיפורים תפעוליים להגדלת כושר הייצור בנכסים שנרכשו. דורון בלשר, מנכ"ל החברה: "אורמת שמחה להודיע על השלמת העסקה לרכישת הנכסים אשר צפויים לתרום במיידית לרווחיות החברה. אנו מתכוונים להגדיל את היקף הייצור, ההכנסות וה-EBITDA של החברה באמצעות שורה של פרויקטים אשר כוללים, בין היתר, את התקנת הציוד המתקדם של אורמת".
 
"אנו מצפים שהנכסים הגיאותרמיים והסולאריים שנרכשו ייצרו ערך נוסף לבעלי המניות שלנו, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. עסקה זו ממחישה את היכולות הטכנולוגיות והתפעוליות של החברה, ומחזקת את מעמדה של אורמת כמובילה בתחום האנרגיה המתחדשת ומדגישה את המחויבות של החברה לקידום פתרונות גלובליים בתחום זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה