השוק

בנק לאומי: "ריבית בנק ישראל תרד בשנה הקרובה ל-3.75%"

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון פרסמו את התחזית לשבוע הקרוב ממנו עולה כי ריבית בנק ישראל צפויה לרדת בשנה הקרובה מרמה של 4.75% ל-3.75%
מערכת ice | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון פרסמו את התחזית לשבוע הקרוב ממנו עולה כי ריבית בנק ישראל צפויה לרדת בשנה הקרובה מרמה של 4.75% ל-3.75%.
מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר הפתיע בירידה של 0.3%. ירידת סביבת האינפלציה חזרה לתוך גבולות היעד, הצפויה בקרוב, מקרבת את הורדת הריבית,  גירעון הממשלה בנובמבר המשיך לעלות בשל העמקה של "תנועת המלקחיים" שנוצרה בעקבות המלחמה. המדיניות הפיסקלית עלולה להוות את הגורם הממתן הורדות ריבית מהירות יחסית.
רמת הפסימיות במשק גבוהה הן בקרב בעלי העסקים והן בקרב הצרכנים.
הפד הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי. תוואי הריבית העתידית שירד הביא לירידת תשואות חדה. המשך העלייה בגירעון בארה"ב יכולה להיות גורם המגביל את האפשרות לירידת תשואות בשוק איגרות החוב הממשלתי האמריקאי, בדגש על הטווחים הארוכים לפדיון.
מדד המחירים לצרכן בחודש נובמבר בארה"ב היה מעט מעל לתחזיות, בעיקר עקב הרכבו. מדד הליבה היה בצפי, אך כלל האצה מחודשת בשיעור עליית "ליבת-השירותים". נראה כי סביבת האינפלציה בארה"ב לא מהווה עוד איום להמשך הידוק מוניטארי. ריבית ה- ECB נותרה ללא שינוי. הורדות ריבית צפויות עוד לפני אמצע שנת 2024 על רקע המשך ירידת סביבת האינפלציה והצמיחה המתונה ביותר.
הבנק המרכזי של אנגליה (BoE) הותיר כצפוי את הריבית בשיעור של 5.25% בפעם השלישית ברציפות וצמצם את הסיכוי להורדת הריבית בטווח הקרוב. הודעת הבנק שמרה על מסר ניצי, תוך שחלק מן החברים הצביעו אף בעד העלאת ריבית נוספת.

ירידת התשואות בעולם והמשך התחזקות השקל תרמו למגמה חיובית גם השבוע בשוק האג"ח הממשלתי המקומי. בלטו בירידת תשואות חדה יחסית השקלים הלא צמודים לטווח הבינוני. אנו ממשיכים להמליץ על השקעה במח"מ בינוני ואף מעט מעל.
תשואות המק"מ מגלמות 4 – 5 הורדות ריבית במהלך השנה הקרובה. אנו סבורים כי מדובר בתסריט אופטימי, במיוחד לנוכח מידת הביקורת הרבה של בנק ישראל לגבי ההתנהלות של המדיניות התקציבית. בציפיות האינפלציה הנוכחיות מומלצת אחזקה מאוזנת בין האפיקים. באפיק השקלי מומלצת בעיקר השקעה בטווח של 5 – 8 שנים. צמודי המדד מומלצים להשקעה במח"מ  של 3 – 8 שנים.
מגמת הירידה ברמת המרווחים נבלמה השבוע. שנת 2023 צפויה להסתיים עם כמות הנפקות מהנמוכות בעשור האחרון. ברמת המרווחים הנוכחית מומלצת הקטנת החשיפה לאפיק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה