השוק

סיימתם את החודש במינוס? אלו חמשת הטיפים להתנהלות פיננסית יעילה

מלחמת 'חרבות ברזל' מביאה איתה השפעות רבות גם על החיים הפיננסיים שלנו. 'קפטן קרדיט', אפליקציית הפיננסים ודירוג האשראי, חושפת את חמשת הטיפים להתנהלות פיננסית יעילה בזמן חירום. ממה חשוב להימנע, מה חשוב לעשות ואלו הזדמנויות עשויות לצוץ?

מערכת ice | 
דוחות (צילום shutterstock)

המלחמה הנוכחית נותנת את אותותיה בהיבט הכלכלי ומצב האי וודאות אינו תורם לשאלה כיצד יש להתנהל נכונה בעניינים הפיננסים. אפליקציית הפיננסים ודירוג האשראי, 'קפטן קרדיט', חושפת את חמשת הטיפים המנצחים להתנהלות פיננסית יעילה בזמן חירום.

ראשית, היו אקטיביים. ימים מורכבים אלו מאופיינים בחוסר וודאות וקשיים שעלולים להוביל להתנהגות פיננסית לא יעילה כמו פאסיביות ותגובתיות. לאור זאת, בזמן מלחמה יש לשים דגש על ערנות ואקטיביות גבוהה. אין צורך לחכות למתווים שונים או הקלות מטעם מוסדות המדינה וחשוב לקחת יוזמה ולהתנהל בצורה המטיבה את מצבנו הכלכלי. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אל לנו להיות פזיזים בקבלת ההחלטות בעניינים הפיננסים שלנו אך כן לדעת להניע מה שאפשר בקור רוח.
שנית, צמצמו הוצאות. אחרי שהבנו את הגישה, נדבר ישר ולעניין. השתדלו להוריד ולצמצם הכנסות ולהשאיר רק את אלו ההכרחיים ביותר. בנוסף, בדקו על אלו הוצאות ניתן לוותר אם זה מנויים או ביטוחים כפולים שאתם מחזיקים בידכם ודחו רכישות גדולות ויקרות. נכון, כסף הוא לא מטרה בפני עצמה, ויותר חשובים הדברים שהוא מאפשר לנו אבל בימים אלו בהם העתיד לא ברור, חשוב להתנהל בצורה חכמה שתטיב עמנו בעתיד הרחוק.
נוסף על כל אלו, שקלו להקפיא החזרי הלוואות או את המשכנתא שלקחתם לאחרונה. הנחיה חדשה של בנק ישראל מחייבת את הבנקים לאפשר הקפאה של החזרי ההלוואה או המשכנתא. בימים אלו, נפגעי המלחמה ביניהם תושבי הדרום ומפונים, קרובי משפחה של הרוגים, נעדרים וחטופים וחיילי מילואים זוכים לדחייה ללא ריבית בניגוד לשאר האוכלוסייה. חשוב לציין כי אותו צעד ימנע בעתיד כניסה לפיגורים ולבעיות פיננסיות נוספות. שימו לב שהנחיה זו גם תקפה לגבי חברות האשראי. כאמור, כדי ליישם את ההקלות האלו, יש לפעול באופן מיידי ולפנות אל הבנקים ישירות.
טיפ נוסף להתנהלות פיננסית נכונה הוא היכולת למצות את הזכויות שלנו. הביטוח הלאומי, רשות המיסים, בנק ישראל, משרדי האוצר והכלכלה חברות ובנקים שונים, יצאו בהקלות והטבות שונות שיכולים לסייע. מומלץ להתעדכן באתרי האינטרנט שלהם או לקרוא את המידע המלא בעמוד הפייסבוק של קפטן קרדיט.
לסיום, ודאו נזילות. יש לבדוק האם הפיקדונות או החסכונות שיש בידכם נזילים, במידת הצורך. במידה ולא, שקלו להעביר חלק מהם או את כולם ובכך לייצר 'מרחב מוגן פיננסי' אשר זמין עבורכם בזמן חירום.
לסיכום, חמשת הכלים אשר יסייעו לכם בהתנהלות הפיננסית יעילה:
1. אקטיביות
2. צמצום עלויות
3. הקפאת החזרי הלוואות או את המשכנתא
4. מיצוי זכויות
5. נזילות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה