השוק

מלרן יוצאת מהשוק האמריקאי: מוכרת שתי חברות בכ-15 מיליון שקל

חברת מלרן יוצאת מפעילות האשראי הצרכני לרכישת כלי רכב בארה"ב וחתמה על הסכם למכירת כל פעילותה בחברות הבנות שלה בארה"ב, לוגאנו ודרייב און, לשותף שלה בחברות, משה צוק, בתמורה כוללת של כ-15.4 מיליון שקל. בעקבות העסקה היא צפויה לרשום הפסד חד-פעמי של כ-20 מיליון שקל
מערכת ice | 
ציון בקר (צילום מורג ביטן)
חברת מלרן פרויקטים ומסחר בע"מ (מלרן), יוצאת מפעילות האשראי הצרכני לרכישת כלי רכב בארה"ב: החברה הודיעה היום (שלישי) לבורסה כי חתמה על הסכם למכירת כל פעילותה בחברות הבנות שלה בארה"ב, לוגאנו ודרייב און, לשותף שלה בחברות, משה צוק, בתמורה כוללת של כ-15.4 מיליון שקל.
מדובר במהלך משמעותי ראשון שנוקט מנכ"ל מלרן הנכנס, ציון בקר. מימוש הפעילות בארה"ב, שמלרן הצליחה לקדם למרות תנאי המלחמה בישראל, יאפשר לחברה להתמקד בפעילות הליבה שלה – מתן אשראי בישראל – הנהנית מרווחיות איתנה ועקבית, ולהסיר אי ודאות וחששות לגבי השפעה לרעה של הפעילות בארה"ב על תוצאותיה הכספיות. 
במסגרת העסקה, מלרן תמכור לצוק את אחזקותיה בחברות הבנות בארה"ב ואת הלוואות הבעלים שהעמידה ללוגאנו, תמורת כ-15.4 מיליון שקל. התמורה תשולם במעמד השלמת העסקה בדרך של העמדת הלוואת מוכר של מלרן לחברות ישראליות בשליטת צוק שאינן קשורות לפעילות לוגאנו בארה"ב. צוק וחברות בבעלותו המלאה יעמידו ערבויות אישיות להבטחת ההלוואה.
החברה מעריכה כי בעקבות העסקה היא צפויה לרשום הפסד חד-פעמי של כ-20 מיליון שקל, מהם כ-5 מיליון שקל צפויים להירשם ברבעון השלישי של 2023 והיתר ברבעון הרביעי. בנוסף, הערבות שהעמידה מלרן להבטחת חובה של לוגאנו כלפי הבנקים המממנים בארה"ב תבוטל. החשיפה של מלרן בגין ערבות זו מוערכת בעד 8 מיליון דולר.
למלרן הייתה אופציה להגדיל את אחזקתה בחברות הבנות בארה"ב ל-51% עד ה-27 בנובמבר 2023, תמורת 6 מיליון שקל. על רקע זה, בחנה מלרן בתקופה האחרונה את המשך צעדיה בהשקעתה בלוגאנו.
במסגרת זו בחנה החברה מספר אפשרויות, ובהן - מימוש האופציה ועליה להחזקה של 51%, אי מימושה והמשך אחזקה ב-40% מהפעילות בארה"ב, וכן בחנה חלופה למכירת מלוא החזקותיה של החברה בלוגאנו. התנאים המאקרו-כלכליים בארה"ב בשנה האחרונה, הביאו להרעה בתוצאות הפעילות ולהפסד. להערכת מלרן, מגמה זו צפויה להמשיך בתקופה הקרובה. 
ציון בקר, מנכ"ל מלרן, אמר: "מימוש ההשקעה בארה"ב יאפשר למלרן להתמקד בפעילותה העיקרית - מתן אשראי בישראל, הנהנית מרווחיות איתנה. זאת, תוך הקפדה על פעילות עסקית זהירה ושמרנית ונזילות גבוהה, בשים לב לתנאי המשק במלחמה ותוך טיוב והשבחה מתמידים של תיק האשראי והקפדה על מדדי סיכון הדוקים יותר בעת מלחמה". 
"בנוסף, מימוש ההשקעה בארה"ב מסיר כל אי ודאות בקשר לאחזקה זו או להשפעה לרעה בטווח הקצר על תוצאותיה הכספיות של מלרן, על הסכמי המימון שלה עם הבנקים ועל אגרות החוב, דבר המכביד על פעילותה"., סיכם בקר.
במקביל למימוש האחזקות, תעמיד מלרן לחברות בבעלות צוק הלוואה של 10 מיליון שקל, שתיפרע ב-12 תשלומים החל משנתיים ממועד העמדת ההלוואה, בריבית שנתית של 8% שתשולם מדי רבעון ומובטחת גם היא בערבויות אישיות של צוק וחברות בבעלותו שפעילותן אינה קשורה לפעילות לוגאנו בארה"ב. השלמת העסקה על פי ההסכם כפופה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של מלרן וכפופה גם לאישור הבנק המממן בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה