השוק

מניית סולאראדג' צנחה: מי המפסידה הגדולה מכך?

יצרנית המערכות לפאנלים סולאריים ספגה ירידה נוספת בהכנסות החברה, שווי המניה נמצאת בצניחה של 71% מתחילת השנה. כמעט כל המוסדיים הישראלים מחזיקים במניית החברה כאשר הראל ספגה את הפגיעה הקשה ביותר
מערכת ice | 
סולאראדג (צילום סולאראדג)
מניית סולאראדג' נמצאת בצניחה משמעותית, זאת לאחר שירדה ב-27% ביום שישי האחרון והשלימה ירידה ב-71% מאז תחילת השנה הנוכחית. חסכונות הציבור הישראלי ספגו בשל כך פגיעה משמעותית הנאמדת ב-1.8 מיליארד שקל. הסיבה המרכזית לכך היא עליית הריבית המקשה על אפשרויות המימון של לקוחות החברה ומצננת את הביקושים למוצרים שלה. כעת שווי השוק של החברה עומד על 4.7 מיליארד דולר בלבד, כאשר בשיאה עמד השווי של 20 מיליארד לפני שנתיים.
צניחה זו הגיעה על רקע הורדת תחזית ההכנסות והרווח לקראת המשך השנה, לאחר היחלשות הביקושים באירופה שהנה שוק היעד המרכזי של החברה. המוסדיים הישראלים החזיקו מניות של סולאראדג' בשווי 650 מיליון דולר ברבע הראשון של השנה וכעת שווי האחזקות עומד על-200 מיליון דולר, ירידה של 450 מיליון דולר שהם 1.8 מיליארד שקל. 

בסוף יוני דווח שכל המוסדיים הישראלים מחזיקים במניות החברה, למעט אלטשולר שחם ומור השקעות, כאשר את ההפסד הגדול ביותר סופגת הראל ביטוח שבסוף הרבעון השני של השנה החזיקה במניות בהיקף 201 מיליון דולר וכיום עומד היקף המניות על 65 מיליון דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה