השוק

כלכלת גוש האירו בירידה: צפי להתכווצות של 0.4% ברבעון ה-3

לפי תוצאות סקר חדש מהבנק המסחרי של המבורג, כלכלת גוש האירו צפויה להתכווץ אף יותר ברבעון השלישי של השנה, ובפרט ב-0.4%. עם זאת, הצפי הוא כי הבנקים לא ישנו את הריבית כדי להילחם באינפלציה
מערכת ice | 
אירו (צילום vecteezy)
תמונת מצב מדאיגה לגוש האירו. אף שהתחזיות הצביעו על קיפאון בכלכלת גוש האירו, מסתמן כי כלכלתו תמשיך להתכווץ ולא תצמח בקרוב. מדד מנהלי הרכש של הבנק המסחרי בהמבורג עלה החודש ל-47.1 לאחר שפל שרשם באוגוסט, אך היות שהוא עדיין לא הגיע ל-50, משמעות הדבר כי הכלכלה בכיווץ.
כמו כן, לפי כלכליסט הבנק המסחרי דיווח כי כלכלת הגוש תתכווץ ברבעון השלישי של 2023 ב-0.4%, לעומת תחזית קודמת ויציבה יותר של 0%. עוד מסתמן כי הבנקים המרכזיים בגוש לא ישנו את שיעור הריבית כדי להילחם באינפלציה והמדיניות הזו ניכרת בין היתר בעקבות צפייה בכלכלה הגרמנית - הגדולה ביותר בגוש האירו. 
הפעילות העסקית במדינה הצטמצמה, ובצרפת ניכר כיווץ גם כן שהגיע לשפל של 43.9 נקודות בספטמבר. במקביל, באנגליה חווים העסקים קשיים בגלל ירידה בביקוש למוצרים ושירותים שונים והדבר מאותת על מיתון, לצד עלייה באבטלה. עם זאת, הבנק של אנגליה פרסם בחמישי כי לא יעלה ריבית בעקבות האטת האינפלציה, אך רמז כי לא מדובר בסוף פסוק לתקופה הקרובה.
נזכיר כי לאחרונה פרסם ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים את סקירתו השבועית ובה התייחס גם למצב האירו. להערכתו, לאחר שהבנק המרכזי של הגוש העלה את הריבית שוב, "על רקע נתוני הצמיחה החלשים תהליך עליית הריבית קרוב מאוד לסיום, דבר שנתמך גם מדבריה של הנגידה, ובתחזיות המעודכנות של הבנק לצמיחה ולאינפלציית ליבה נמוכים יותר בשנה הבאה. עם זאת, למרות דברי הנגידה, האינפלציה הגבוהה של מעל ל-5 אחוזים לצד העלייה האחרונה במחירי האנרגיה שיחלחלו למדדי המחירים בחודשיים הבאים יכולים להוביל את הבנק להעלות את הריבית פעם נוספת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה