השוק

כתב אישום נגד חברת ייעוץ פיננסי שפעלה בשירות אברמוביץ'

חברת ייעוץ השקעות שהלקוח היחיד שלה לכאורה היה רומן אברמוביץ', עומדת בפני אישום בארה"ב על שפעלה ללא רישום תוך שניהלה את המיליארדים של האוליגרך
איתן לויטס | 
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הגישה כתב אישום שלשום (שני) נגד חברה ממחוז ווסטצ'סטר, ניו יורק, שניהלה מיליארדי דולרים של משקיעים בקרנות גידור והשקעות פרטיות, בין היתר עבור המיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ'.
החברה, קונקורד מנג'מנט, מואשמת בכך שהיא פועלת כחברת ייעוץ השקעות לא רשומה. ה-SEC אמרה בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, כי קונקורד ובעליה, מייקל מטלין, הרוויחו עמלות של עשרות מיליוני דולרים עבור מתן ייעוץ השקעות לאדם שזיהתה כ"רוסי עשיר לשעבר...נחשב כבעל קשרים פוליטיים לשלטון הרוסי".
מקור הבקיא בפרטים אישר לתקשורת האמריקאית כי הדמות היא האוליגרך אברמוביץ'. כתב האישום סוקר פעילות החל מ-2012, כאשר לפי דברי ה-SEC, בעלי החברה היו צריכים להירשם כיועצי השקעות. 
כתב האישום מפרט טענות כיצד הבעלים מטלין וקונקורד ייעצו בהשקעות לחברות המבוססות באיי הבתולה הבריטיים ובג'רזי, שלדעתן נשלטות על ידי אברמוביץ'.  גורביר ס. גרוואל, מנהל חטיבת האכיפה של ה-SEC, אמר בהצהרה כי קונקורד "ערערה את יכולתה של הנציבות להפעיל פיקוח רגולטורי אפקטיבי על מיליארדים שהשקיע הלקוח שלה בארצות הברית".

ה-SEC אמר כי החל מינואר 2022, קונקורד ניהלה 112 קרנות גידור והשקעות פרטיות בשווי של 7.2 מיליארד דולר. עוד אמר הרגולטור, כי אברמוביץ' הוא הלקוח היחיד של החברה.
עוד אמר הרגולטור שמייקל מטלין הורה לעובדי קונקורד להתחיל ב"חיסול ערך" להשקעות בזמן שרוסיה איימה לפלוש לאוקראינה. הוא אמר לאנליסטים לקבוע אילו השקעות ניתן לפדות במהירות מקרנות גידור או למכור למשקיעים אחרים בעסקאות פרטיות.
הניו יורק טיימס דיווח במרץ 2022 כי קונקורד, עם משרד בטאריטאון, ניו יורק, ניהל עשרות השקעות עבור אברמוביץ'. שבועות קודם לכן, רוסיה פלשה לאוקראינה, והרשויות הבינלאומיות החלו להטיל סנקציות נגד אוליגרכים רוסים המקורבים לנשיא פוטין.
ארצות הברית לא הטילה סנקציות על אברמוביץ', אבל בריטניה והאיחוד האירופי כן. הסנקציות אילצו את מר אברמוביץ' למכור את מועדון הכדורגל צ'לסי. הרשויות גם הקפיאו יותר מ-13 מיליארד דולר בנכסים המוחזקים על ידי מוסדות פיננסיים בבריטניה, איי קיימן, האי ג'רזי ואיי הבתולה הבריטיים. על פי ההערכה, חלק מהנכסים הללו הם השקעות שקונקורד ביצעה עבור אברמוביץ' בחברות פיננסיות אמריקאיות שניהלו קרנות חוץ.
ג'ון האמונד, דובר קונקורד, הגיב בהודעה: "אנו בטוחים שסקירה מלאה והוגנת של החוק החל והעובדות הרלוונטיות ידגישו שניהול קונקורד ומייקל מטלין עמדו בכל הדרישות הרגולטוריות והחוקיות.”
מטעמו של אברמוביץ' לא נמסרה תגובה לתקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה