השוק

בצל הסערה בבג"צ: הנגיד שב מביקור כלכלי

פרופ' אמיר ירון הביע בעבר את עמדתו הנחרצת בצורך בהידברות נוכח החקיקה המסתמנת וקידום הרפורמה המשפטית. עתה, שב ממפגש נגידים שנערך בבאזל, במסגרתו הוביל דיון של פורום הכלכלות הקטנות הפתוחות 
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
על רקע הדיונים הנערכים בשעה זו בבג"צ בחוק לביטול עילת הסבירות, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שב ארצה הבוקר (שלישי) מנסיעתו לשוויץ.  טרם נסיעתו לביקור הכלכלי, שוחח הנגיד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ופורסם כי האחרון שוקל לא להאריך את כהונתו שצפויה להסתיים ב-24 בדצמבר וכי אם יוחלט כך, הדבר יוצג כמהלך מתואם ומוסכם בין שני הצדדים. 
בשוויץ השתתף הנגיד במפגש של נגידי בנקים מרכזיים בעולם, החברים בבנק הבין-לאומי לסילוקין (BIS). המפגש מתקיים אחת לחודשיים בבאזל. הנגיד, המכהן מנובמבר 2021 גם כיו"ר פורום ה-SOE העולמי, הקבוצה למדינות עם כלכלות קטנות ופתוחות (Small Open Economies), הוביל במסגרת ביקורו דיון של הפורום.
ארגון ה- (Bank for International Settlement) BISהוא הבנק להסדרי סליקה בינלאומיים. הוא הארגון הפיננסי הבינלאומי הוותיק ביותר, חברים בו כיום 63 בנקים מרכזיים, ותפקידו לקדם שיתוף פעולה בין הבנקים המרכזיים. הפעילויות שלו כוללות פיתוח סטנדרטים ואמות מידה בינלאומיות לפיקוח על בנקים (תקנות "באזל"), מעקב אחר יציבותה של המערכת הפיננסית הבינ"ל, מתן שירותים בנקאיים לבנקים מרכזיים וסיוע לגופים פיננסיים שונים במילוי תפקידיהם. 
בנק ישראל הצטרף כחבר מן המניין ב-BIS בספטמבר 2003 לאחר קבלת אישור הממשלה. מאז משתתף באופן קבוע בכנסיו. בראיון לאתר ice שנערך עמו בשבוע שעבר, אמר הנגיד כי טרם קיבל החלטה על המשך דרכו: "אני מתכוון להקדיש את החגים לגבש את דעתי. יש אתגרים כמו השינויים החוקתיים והמשמעות שלהם על הכלכלה והאינפלציה, יוקר המחיה ורפורמות בתחום הפיננסים. המלאכה לא תמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה