השוק

חברת החשמל נחשפת בדרמת ענק בדירקטוריון: "על סף שיתוק"

פרסום ראשון של 'תוכנית חיסכון' בחדשות 12 חשף את כאוס הדירקטורים בחברת החשמל במכתב של ראש רשות החברות הממשלתיות לשר האנרגיה ישראל כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם. כתב 'תוכנית חיסכון', גל חן: "חברת חשמל על סף שיתוק"
תום נחום |  7
חברת החשמל (צילום shutterstock)
הכאוס בחברת החשמל נחשף אמש (שלישי) ב'תוכנית חיסכון' של חדשות 12.  ראש רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, שלחה מכתב דחוף לשר האנרגיה ישראל כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, בנושא מינוי דירקטורים חדשים לחברת החשמל. רוזנבוים התריעה בפני השרים אודות סכנת השיתוק של הדירקטוריון ושל חברת החשמל בעקבות כך.
בציוץ שהעלה בנושא גל חן, כתב 'תוכנית חיסכון', נכתב: "חברת חשמל על סף שיתוק. ראש רשות החברות מיכל רוזנבוים כותבת לשר אמסלם ושר האנרגיה כ״ץ: ״עד סוף השנה, ישארו *רק 3 דירקטורים* בחברת חשמל. החברה לא תוכל לפעול לקבל החלטות״. פרסום ראשון הערב בתוכנית חיסכון". קרן מרציאנו הוסיפה: "מה בוער. קחו את הזמן".
 
במכתב של רוזנבוים לשרים נכתב בין היתר כך: "אני מבקשת להביא לתשומת לבכם כי נכון להיום דירקטוריון חברת החשמל לישראל בע"מ מונה שמונה דירקטורים בלבד וכי בחודשים נובמבר ודצמבר 2023 צפויים לסיים את כהונתם חמישה מתוך שמונה חברי הדירקטוריון הנוכחיים, גב' דיאנה חלבי-חסון, גב' דבורה סוניה-חסיד, מר אפרים הניג, מר ניסים אלון ומר שלמה ארביב, שהינו גם דירקטור חיצוני. לאחר מכן, יוותרו בחברה שלושה דירקטורים מכהנים בלבד".
"תקנון החברה קובע שמספר חברי הדירקטוריון לא יפחת משבעה דירקטורים. עם סיום כהונתם של הדירקטורים, כאמור לעיל, ירד מספר הדירקטורים המכהנים בחברה, בתחילת דצמבר 2023, מתחת למספר המינימלי הקבוע בתקנון החברה. כתוצאה מכך, החל מתחילת דצמבר 2023, ללא מינוי דירקטורים חדשים או חידוש כהונת הדירקטורים המכהנים, דירקטוריון החברה לא יהיה רשאי לפעול לצורך קבלת החלטות בחברה על כל המשתמע והנובע מכך בקשר לחברת החשמל בפרט ומשק החשמל בכלל".

"כמו כן, ככל שלא ימונו דירקטור חיצוני חדש או שלא תתבצע הארכת כהונה של דירקטור חיצוני מכהן, עד סיום כהונתו של שלמה ארביב (ביום 28 בדצמבר 2023) בדירקטוריון החברה יכהן דירקטור חיצוני אחד בלבד שיהיה גם הדירקטור הבלתי תלוי היחיד. במצב דברים זה, בו בחברה מכהן דירקטור חיצוני אחד, שהינו גם דירקטור בלתי תלוי יחיד, הוועדות המהותיות ביותר של הדירקטוריון, שחובת פעילותן מעוגנת בחוק החברות, התשנ"ט - 1999: ועדת ביקורת, ועדת התגמול והוועדה לבחינת דוחות כספיים, לא יוכלו עוד להתכנס, בשל אי עמידה בדירשות הרכב הקבועות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    דודי אמסלם?
    אביבי 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האיש בריון וחוליגאן שהחליט שהוא מפטר את כל בעלי התפקידים הבכירים בעלי שמות משפחה אשכנזים וממנה תחתם את בוזגלו ואמסלם
    סגור
  • 5.
    נווו ברור!!!
    משה א. 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה ציפיתם מקרן מרציאנו שמאל על מלא?!
    סגור
  • יש לך רעייה של עטלף. שהוא עיוור
    א ב י 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן מבריקה . מתארת את האמת המופשטת. והיא מזרחית רק לידיעה
    סגור
  • 4.
    שטויות במיץ שנועדו להתסיס (ל"ת)
    אביר האופל 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    נוווו
    דו 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי המטרה להרוס -כמה שיותר וכמה שיותר מהר.ממשלת ליצני השטן
    סגור
  • 2.
    אם אמסלם ימנה חברים שלו , עדיף שתקבל שיתוק (ל"ת)
    שלומי 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    בשם האגו המנופח
    רון 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שימות העולם ותקרוס המדינה.
    סגור