השוק

המיליארדר ביל אקמן חושף את השורט הגדול לתקופה הקרובה

מנהל קרן הגידור פרשינג שקוור קפיטל חשף את האסטרטגיה שלו לשוק האג"ח האמריקאי ביום שאחרי הורדת הדירוג על ידי פיץ'; הבעיות בשוק האג"ח הן גם בצד ההיצע וגם בצד הביקוש, אמר אקמן; תשואות האג"ח האמריקאי נוגעות ב-4.2%
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום shutterstock)
מנהל קרן הגידור פרשינג קפיטל, ביל אקמן, חושף היום בציוץ בטוויטר או בשמה החדש X את האסטרטגיה שלו לשוק האג"ח ביום שלאחר הורדת דירוג האשראי של ארה"ב. אקמן אומר שהפוזיציה שלו לאג"ח הממשלתי הארוך של ארה"ב (ל-30 שנה) היא פוזיציית שורט. אקמן אמר שהוא פתח את הפוזיציה דרך שוק האופציות ולא דרך שוק האג"ח באופן ישיר.
אקמן אומר כי בשוק האג"ח הממשלתי האמריקאי יש כרגע בעיה של היצע ובעיה של ביקוש כששתי הבעיות האלה פועלות לאותו כיוון של עליית תשואות. אקמן הסביר כי בצד ההיצע, הממשל אמור להתחיל ב-10 באוגוסט בהנפקת ענק שתימשך תקופה מסויימת במסגרתה הממשל יגייס למעלה מ-100 מיליארד דולר וזאת לאחר שקודם לכן הממשל התכוון לגייס כ-90 מיליארד דולר וזה לוחץ את התשואות מצד ההיצע.

באשר לצד הביקוש אומר אקמן כי המשקיעים מלאים באג"ח ממשלתי אמריקאי ל-30 שנה. הם קנו יותיר מידי, אמר אקמן ולכן הם לא יקנו יותר מידי בהנפקת הענק של הממשל וזה אומר ששילוב של עודף היצע עם ביקושים נמוכים (יחסית) ילחץ את התשואות מעלה וזה אומר, מבחינת אקמן, לפתוח פוזיציות שורט על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-30 שנה.
אקמן אומר עוד כי התשואה על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-30 שנה יכולה להגיע ל-5.5% אם האינפלציה מתייצבת ברמה של 3% במקום ברמה של 2%. נכון להיום בבוקר נסחרו האג"חים האלה של ארה"ב בתשואה של 4.1% וזה אומר שאקמן הולך כאן על כל הקופה.
ביל אקמן נחשב לאחד המשקיעים האגרסיביים בעולם ולכן צריך להזכיר שבשנה שעברה הפסידה קרן הגידור שלו לא פחות מ-430 מיליון דולר ב-3 חודשים וזאת בעקבות השקעה לא מוצלחת בנטפליקס. נטפליקס אז הייתה בשיאה של התחרות העזה מול שאר אפליקציות הסטרימיניג ואקמן נתפס לא מוכן להשפעה של התחרות הזו על החברה ומכאן נוצר לו הפסד לא מבוטל תוך פרק זמן קצר כל-כך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    .
    . 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הסימבול של אג"ח 30 שנה?
    סגור