השוק

שופרסל במהלך נדל"ני אסטרטגי: תעביר מרלו"גים לחברת הבת

בעקבות העברת המרלו"גים בדו"חות הכספיים של הקבוצה, יגדלו הוצאות שכר הדירה (על בסיס שנתי) במגזר הקמעונאות בסכום של כ-55.5 מיליון שקל 
מערכת ice | 
אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל (צילום סיון פרג')
שופרסל לוקחת צעד נוסף לביסוס מגזר הנדל"ן כמנוע צמיחה של הקבוצה, ומודיעה היום על חתימת ההסכם להעברת המרכזים הלוגיסטיים של החברה בשוהם, ראשון לציון וכן מרכז השילוח האוטומטי במודיעין (חלק החברה במרלו"ג מודיעין - 25%) תחת שופרסל נדל"ן, חברה בת בבעלות מלאה של החברה. הצעד נלקח לאחר החלטות הדירקטוריון מהימים 28.3.2023 ו-27.6.2023. ההסכם כפוף לאישור רשות המסים.
שופרסל התקשרה בהסכם עם שופרסל נדל"ן וחברת ארבעת המינים, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, על פיו יועברו המרלו"גים לשופרסל נדל"ן במספר עסקאות:
 
  • המרלו"ג בראשון לציון, שבבעלות שופרסל, לרבות מטה החברה והסניף הצמוד לו, יועבר לשופרסל נדל"ן בדרך פיצול, עם החוב של הנכס ובפטור ממס (בכפוף לקבלת הסדר מס מרשות המסים). בהתאם לשמאות שערכה החברה באמצעות שמאי חיצוני לצורכי עסקה זו, המרלו"ג בראשון לציון הוערך בכ-730 מיליון שקל ובשווי נטו (לאחר החוב שיש לייחס לו ואשר הועבר גם הוא לשופרסל נדל"ן) של כ-654 מיליוני שקל. 
  • חברת ארבעת המינים, המחזיקה במרלו"ג בשוהם וב-25% מהזכויות במרל"וג ומשרדים במודיעין, אשר הוערכו בכ-536 מיליון שקל, תמוזג עם ולתוך שופרסל נדל"ן, ותחוסל ללא פירוק ועם פטור ממס (בכפוף לקבלת הסדר מס מרשות המיסים). נכון למועד הקובע החוב הפיננסי בארבעת המינים מוערך בכ-223.7 מיליון שקל. 
  • כנגד עסקאות אלה תקצה שופרסל נדל"ן לחברה מניות רגילות של שופרסל נדל"ן בכמות שתשקף, ביחס להעברת המרלו"ג בראשון לציון, את היחס בין השווי ההוגן של המרלו"ג בראשון לציון (נטו, לאחר ניכוי החוב) לבין השווי של שופרסל נדל"ן בהתאם להערכת שווי שתבוצע לה, וביחס למיזוג ארבעת המינים בכמות שתשקף את היחס בין השווי של ארבעת המינים לבין השווי של שופרסל נדל"ן בהתאם להערכות שווי שיבוצעו להן. 
  • בכפוף לקבלת האישורים וההיתרים הנדרשים, עסקאות שינוי המבנה יבוצעו בתוקף מיום 31.3.2023. המרלו"גים יועברו לשופרסל נדל"ן במצבם AS-IS. 
בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים ואישורי הרשויות על פי דין ולאחר העברת הנכסים, שופרסל תתקשר בהסכמי שכירות ארוכי טווח מול שופרסל נדל"ן ביחס למרלו"ג ראשון לציון וביחס למרלו"ג בשוהם כנגד דמי שכירות בתנאי שוק. ביחס למרלו"ג במודיעין לא יהיה שינוי בהסכם השכירות הקיים.
 
בעקבות העברת המרלו"גים בדו"חות הכספיים של הקבוצה, יגדלו הוצאות שכר הדירה (על בסיס שנתי) במגזר הקמעונאות בסכום של כ-55.5 מיליון שקל (חלף הוצאות פחת שנתיות בסך של כ-13 מיליון שקל) ויגדלו הכנסות משכר דירה (על בסיס שנתי) במגזר הנדל"ן בסכום של כ-55.5 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה