השוק

איירפורט סיטי נערכת למחזור חוב: תגייס 700 מיליון שקל

איירפורט סיטי שבשליטת אקוויטל נערכת להנפקת סדרות אג"ח חדשות בהיקף כספי כולל של 700 מיליון שקל; תמורת ההנפקה תשמש למחזור חוב; מעלות S&P מדרגת את הסדרות החדשות בדירוג AA הישראלי
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
איירפורט סיטי נערכת לגיוס של 700 מיליון שקל וזאת למרות סביבת הריביות הגבוהה והקיפאון היחסי בשוק ההון. איירפורט סיטי תנפיק מספר סדרות אג"ח חדשות שמטרתן בסופו של יום למחזר חוב קיים. מעלות S&P דרגו את הסדרות החדשות בדירוג הגבוה AA ישראלי.
איירפורט סיטי היא אחת מחברות הנדל"ן המעניינות בבורסה. החברה מחזיקה במתחם לא קטן בסמוך לנמל התעופה בן גוריון ונמצאים בו לא מעט שוכרים בדירוג גבוה כמו רשת פוקס, דיפלומט וכן הלאה.

כאמור, הסדרות החדשות אמורות למחזר חוב קיים של החברה וכאן צריך לזכור שמרבית החוב של החברה שעומד על כ-5.6 מיליארד שקל נמצא בשוק האג"ח. החברה צריכה לפרוע השנה כמעט 176 מיליון שקל אולם החל בשנה הבאה ההיקף הפירעונות מזנק לרמה של 772 מיליון שקל בשנה הבאה ו-759 מיליון שקל בשנת 2025.
מה שתומך ביכולת של איירפורט סיטי למחזר את החוב בריביות סבירות זו העובדה כי החוב הקיים שלה נסחר בתשואות נמוכות. כך למשל סדרה 5 של החברה שהיא צמודת מדד נסחרת בתשואה של 2.47% (שהיא מרווח של 1.46%) ואילו הסדרה הארוכה יותר, סדרה 9 נסחרת בתשואה צמודת מדד של 2.75%  שהיא מרווח של 1.83% מהאג"ח הממשלתי המקביל.
איירפורט סיטי עוד לא פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה אולם את הרבעון הרביעי של 2022 היא סיימה עם הכנסות של 213 מיליון שקל לעומת 203 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2021. הרווח הנקי של איירפורט סיטי ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-20.7 מיליון שקל ותזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הסתכם ב-77 מיליון שקל.
המאזן של איירפורט סיטי נכון לתום שנת 2022 הוא לא רע בכלל כשיתרת המאזן עומדת על 19 מיליארד שקל הרי שההון העצמי שלה מהווה חצי ממנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה