השוק

חנן מור מצטייד במזומן: מוכר שטח בצריפין ב-58 מיליון שקל

חנן מור ימכור את פרויקט נרקיסים שבבעלותו וממוקם בראשון לציון ב-58 מיליון שקל, זאת בעוד שווי הנכס בספרים 53.8 מיליון שקל כך שהמימוש יניב לו רווחים של 4.2 מיליון שקל בלבד
ניצן כהן |  1
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ מרים אלסטר, Pixabay)
הקבלן חנן מור ממשיך להצטייד במזומנים ולאחר שצירף את דודו זבידה כיועץ לפרויקט שדה דב, הוא מוכר את פרויקט נרקיסים בראשון לציון כמעט ללא רווח. הפרויקט ימכר תמורת 58 מיליון שקל זאת בעוד שוויו בספרי החברה עומד על 53.8 מיליון שקל, כך שהמימוש שאמנם יניב לו תזרים מזומנים, יניב לו רווח של 4.2 מיליון שקל בלבד.
הפרויקט שמוכר חנן מור הוא למעשה פרויקט מסחרי שזכה לשם 'פרויקט נרקיסים' שמשתרע על פני 2,060 מ"ר על המגרשים 503 ו-508 שמחנה צריפין שבראשון לציון. הרוכש ישלם לחנן מור את מלוא תמורת המכירה עד לסוף חודש מאי. קרי עד לסוף החודש הנוכחי. התמורה מהמכירה תיכנס לחשבון הליווי של הפרויקט ולא לקופת החברה.

נזכיר כי הפרויקט מושכר כמעט כולו אולם יש לבצע בו מספר שינויים בהתאם להתחייבויות שלקח על עצמו מור ואת העלות הזו לקח על עצמו הרוכש. נזכיר כי העודפים מהפרוייקט הזה משועבדים למחזיקי האג"ח מסדרה י' של חנן מור.
חנן מור רכש לא מכבר קרקע במתחם שדה דב בעלות של כמעט 2 מיליארד שקל מה שגרם למשקיעים לחשוש כי יתקשה לעמוד בהתחייבויותיו. לחנן מור יש כיום חוב כולל של כמעט 800 מיליון שקל כשהשנה הוא צריך לפרוע למחזיקי האג"ח 139 מיליון שקל מחוב זה ובשנה הבאה הוא צריך לפרוע עוד 145 מיליון שקל. החוב של מור נסחר היום בבורסה בתשואה ממוצעת של כמעט 12% (ב-5 הסדרות השקליות שנסחרות במח"מ ממוצע של 1.7) ו-5.5% בממוצע בשתי הסדרות צמודות המדד שנסחרות במח"מ ממוצע של 3.3.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחזיר ריביות
    בנקאי 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדייק בבקשה.... זה סכום הרביות שחייב לבנקים
    סגור