השוק

אילון מאסק וחברת איטורו הישראלית בעסקת ענק

כחלק מההסכם, משתמשים ברשת החברתית יוכלו החל מהיום לקבל מידע על מניות ונכסים אחרים וגם לבצע קנייה ומכירה דרך האתר
מערכת ice | 
יוני אסיא (צילום יחצ איטורו)
כחלק מהסכם בין טוויטר ואיטורו (eToro) הישראלית, המפעילה פלטפורמה למסחר בניירות ערך, משתמשים ברשת החברתית יוכלו החל מהיום (חמישי) לקבל מידע על מניות ונכסים אחרים וגם לבצע קנייה ומכירה דרך האתר.
בריאיון ל-CNBC, אמר מנכ"ל איטורו יוני אסיא כי לא היה לו מגע עם אילון מאסק ישירות, אבל "אחרי שפגש את וורן באפט וברנרד ארנו, שניים מהאנשים העשירים בעולם, פגישה עם מאסק היא בלתי נמנעת".

מאסק ציין בעבר כי ברצונו להפוך את טוויטר ל"סופר אפליקציה", שתכלול גם אלמנטים כמו בנקאות, בדומה לוויצ'אט הסינית. מוקדם יותר השבוע מאסק שינה את שמה התאגידי של טוויטר ל-X Corp – שם שאמור לייצג את רעיון "האפליקציה לכל דבר". 
עבור איטורו מדובר בעסקה נוצצת עם רשת חברתית מוכרת שהפכה למקור עיקרי של דיונים בנושאים פיננסים. איטורו הוקמה ב-2007 על ידי יוני ורונן אסיא ודודו רינג. לאיטורו יש כ-32 מיליון משתמשים רשומים אך רק ל-2.8 מיליון מהם יש חשבונות מסחר פעילים לקנייה ומכירה של סחורות, מניות ומטבעות דיגיטליים. 
בחודש שעבר פירסמה איטורו את תוצאותיה הכספיות ל-2022, שבה רשמה החברה ירידה חדה בהכנסות. ההכנסות של איטורו הסתכמו ב-631 מיליון דולר ב-2022 — כמחצית מהסכום בשנת השיא, 2021, שבה הן הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר. ב-2020 הסתכמו ההכנסות ב-605 מיליון דולר. הסיבה המרכזית לנפילה בהכנסות הייתה הירידה הדרמטית במסחר בקריפטו בשנה שעברה, על רקע העלאת הריבית ברחבי העולם ושרשרת הקריסות של גופים בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה