השוק

מיקרוסופט הפרה את הסנקציות על רוסיה ותשלם קנס

במסגרת הסכם פשרה בין מיקרוסופט למשרד האוצר האמריקאי, הוחלט כי ענקית התוכנה תשלם קנס של 3 מיליון דולר, לאחר שמכרה טכנולוגיה אסורה לחברה שנמצאת תחת הסנקציות של המערב
ניצן כהן |  1
מיקרוסופט ורוסיה (צילום freepik, Magma Images, ויקיפדיה)
מיקרוסופט הגיעה לסדר עם משרד האוצר האמריקאי במסגרתו תשלם קנס של 3 מיליון דולר לאחר שהפרה את הסנקציות שהוטלו על רוסיה לאחר שזו פלשה לאוקראינה. מיקרוסופט התחייבה לוודא באמצעות המשרדים שלה ברוסיה את זהות הלקוחות הסופיים של המוצרים שלה אם הם נמצאים תחת משטר הסנקציות אולם על פי הטענה, עובדי המשרדים ברוסיה לא רק שלא עשו זאת אלא אף פעלו, על פי החשד, כדי לא לגלות את זהות הלקוחות הסופיים.
כך למשל, הסתבר שטכנולוגיה של מיקרוספט לא נמכרה לחברה שבונה מתקנים לענף הנפט והגז אולם הטכנולוגיה בכל זאת זלגה לחברה בת של החברה שנמצאת תחת הסנקציות ולא זאת אלא כי כשהחברה הרוסית שנמצאת תחת סנקציות הקימה חברת קש לכאורה, היא השיגה את הטכנולוגיה של מיקרוסופט.

נזכיר כי המער הטיל בשנים האחרונות סנקציות על שורה של מדינות כמו רוסיה, איראן וסוריה ועל גורמים המקורבים לנשיא ולדימיר פוטין. הסנקציות מונעות מטכנולוגיה מערבית ובעיקר הכוונה לאמריקאית, להגיע לשימוש החברות והאישים שנמצאים תחת הסנקציות.
המטרה היא להביא ללחץ על המשטרים הללו כדי שאלה יהפכו לפחות תוקפניים או לחילופין יפעלו שלא להפר את הסדר העולמי באמצעים אלימים ובכל מקרה מניעת טכנולוגיות מתקדמות ומוצרים מתקדמים ממדינות תוקפניות שמאיימות על הסדר העולמי אמור ליישן להם את הטכנולוגיה הקיימת ולהפוך אותם לפגיעים יותר ומכאן החשיבות באכיפה בלתי מתפרשת של משטר הסנקציות העולמי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מביכה
    שם 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף אחד לא עושה הגהה לכתבות שלכם? מישהו כותב אותן ופשוט מפרסם בלי שאף אחד עובר על זה? זיהיתי 4 טעויות בלי לחפש בכלל
    סגור