השוק

יוחננוף עם ירידה ברווחים בעקבות הסניפים החדשים. ההשקעה תשתלם?

יוחננוף השקיעה השנה בהקמת שלושה סניפים ומתכננת להקים השנה שניים נוספים. בינתיים, רווחי החברה יורדים בדוח השנתי
איתן לויטס | 
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
רשת הקמעונאות יוחננוף פרסמה הבוקר (ראשון) את הדוחות הכספיים לשנת 2022 וכן לרבעון הרביעי לשנה זו. החברה מדווחת על עלייה במכירות בעקבות פתיחת שלוש חנויות חדשות לרשת, אולם בשורת הרווח הנקי שלה נרשמה ירידה של 39.8%, והוא עמד על 126.4 מיליון שקל.
שלוש החנויות שנפתחו העלו את המכירות ב-6.8%, וגובה המכירות השנתי הסתכם ב-3.7 מיליארד שקל; הרווח הגולמי צמח ב-8.7% ל-1.02 מיליארד; הרווח התפעולי ירד ב-5%, ועמד על 257 מיליון שקל, כמובן בעקבות העלייה בהוצאות בעקבות התרחבות הרשת.
בשנה הקרובה מתכננת יוחננוף לפתוח שתי חנויות נוספות, כאשר היא מחזיקה בחוזים לפתיחת 13 חנויות נוספות במהלך השנים הבאות.

הסניף האחרון של הרשת נחנך בתחילת החודש שעבר באשקלון. הסניף משתרע על שטח של 2000 מ"ר, מדובר בסניף ה-40 של הרשת והשני בעיר אשקלון.
מוקדם יותר השנה נחשף כי יוחננוף מעלה מחירים ובמקום לשווק את המוצרים המחיר יקר, משווקת אותם במעטה של מבצע יקר יותר. בעלי הרשת איתן יוחננוף הגיב על הדברים: ""בשום פנים ואופן לא שיטה. אבל, כן אנחנו בהחלט רואים התייקרות במקומות מסוימים והדרך שלנו להילחם בכך היא לדרוש את המחיר הקודם כמבצע".
יוחננוף המשיך: "וזו לא שיטה, מדובר רק על התקופה האחרונה. אני לא יודע לגבי הרשתות האחרות - אם תסתכל אצלנו, עדיין תנובה, שטראוס, רה לא עלו המחירים, אלאט נשארו המחירים הישנים. אבל, נכון, יש מוצרים מסוימים שהתייקרו ודאגנו להביא כמבצע את המחיר הקודם, זהו פתרון זמני עד שנמצא פתרון טוב יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה