השוק

בזק נערכת לגיוס 450 מיליון שקל; ג'פריז שומר על המלצת 'קניה'

בזק עדכנה את מדיניות הדיווידנדים ל-60% מהרווח הנקי ובג'פריז אוהבים את המדיניות החדשה; בזק נערכת לגיוס 450 מיליון שקל באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח; מעלות S&P שומרים על דירוג גבוה של AA מינוס לחברה

ניצן כהן | 
גיל שרון יו"ר בזק (צילום יונתן בלום)
בזק פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2022 בשבוע שעבר והם היו דו"חות לא רעים. החברה נערכת מיד לאחר פרסום הדוחות לגיוס של 450 מיליון שקל באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח (13 ו-14) וזה זמן טוב להסתכל מה אומרים האנליסטים על החברה.
ג'פריז הראשון שפרסם היום המלצה למניית החברה ושם בית ההשקעות שומר על המלצת ה'קניה' למניה אולם מוריד את מחיר היעד ל-7 שקלים למניה לעומת המחיר הקודם שעמד על 8 שקלים למניה. מניית בזק יורדת היום בכ-2.5% והיא נסחרת רק מעט מעל ה-5 שקלים למניה.

בג'פריז אוהבים את הדו"חות של בזק ובעיקר את שינוי מדיניות הדיווידנד עליו הכריזה בשבוע שעבר. על פי מדיניות הדיווידנדים החדשה של החברה היא תחלק 60% מהרווח הנקי לבעלי המניות וזאת במקום 50% לפי המדיניות הקודמת.
בנימוקי הדירוג כותבים האנליסטים של ג'פריז שלטווח הארוך בזק מיישרת קו עם התעשייה בכל הנוגע לפרישת הסיבית האופטיים כששוק הסלולר מתאושש עם התגברות מכירות החבילות החדשות של הדור החמישי כשבנוסף לכך, בזק שומרת על הוצאות סבירות שנמצאות בשליטה. פוטנציאל הרווח במניה עומד להערכת האנליסטים של ג'פריז על יותר מ-70% כשבתרחיש השלילי שלהם, המניה יכולהלאבד 13%.
אם כן, אם מסתכלים על התגובה של ג'פריז לדו"חות בזק הרי שניתן להבין שהמניה נמצאת קרוב יותר לתחתית (ה תרחיש השלילי של בית ההשקעות) מה שיוצר פוטנציאל רווח מעניין ככל שהסנטימנט הכללי בשווקים ישתנה (התרחיש האופטימי של ג'פריז).
באשר ל-S&P מעלות, מציינים בחברת הדירוג לקראת הגיוס של בזק, כי מדובר בגיוס לצורך מחזור חוב ולכן אין שינוי במצבת החובות הכוללת של החברה ומכאן ובהינתן התוצאות של 2022, הרי שהדירוג הגבוה ברמה של AA מינוס נשאר ללא שינוי.
נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמה בזק את הדוחות הכספיים שלה מהם עולה כי ההכנסות ירדו במעט ביחס להכנסות ברבעון המקביל והסתכמו ב-2.24 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-248 מיליון שקל לעומת 356 מיליון שקל ברבעון המקביל והרווח הנקי נשחק לרמה של 109 מיליון שקל לעומת כמעט 200 מיליון שקל ברבעון המקביל.
המאזן של בזק מסתכם ב-13.4 מיליארד שקל וההון העצמי של החברה מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל. בזק אמורה לפרוע בשלושת השנים הקרובות יותר מ-900 מיליון שקל בכל שנה וזה אומר שהיא צריכה למחזר חוב לא קטן. השנה אמורה החברה לפרוע 955 מיליון שקל ובשנה הבאה היא צריכה לפרוע 929 מיליון שק לוב-2025 היא אמורה לפרוע 900 מיליון שקל. היקף החוב הכולל של החברה עומד על 7.2 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה