השוק

בנק הפועלים: לסגור פוזיציות מדד ברווח ולפתוח פוזיציה שקלית

מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מנתח את המסחר ב-OTC וגוזר מהן המלצה ללקוחות הבנק: לסגור פוזיציה על האינפלציה לטווחים של שנתיים עד 5 שנים ולפתוח פוזיציה שקלית לטווחים האלה
ניצן כהן |  1
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מנתח הבוקר את המסחר ב-OTC (החוזים על האינפלציה) וגוזר מהם המלצה מעניינת ללקוחות הבנק. שפריר אומר היום ללקוחות בנק הפועלים שמנגזרת המסחר בחוזים על האינפלציה, כדאי לסגור את הפוזיציות עליה לטווחים של שנתיים עד 5 שנים ולפתוח נגדן פוזיציה שקלית.
שפריר כותב כי תחזית מדד דצמבר נותרת בטווח של 0.3% עד 0.4% שזה נלמעשה גוזר אינפלציה שנתית של 5.3% עד 5.4%. בשוק ה- OTC המדד נסחר ביום חמישי ברמה של 0.4%. מחירי המזון (ללא פירות וירקות) צפויים לעלות בשיעור מתון בלבד של כ- 0.2%-0.1% (בעיקר בשל עליית מחירי הארוחות במסעדות).

רכיב ה'דיור' צפוי להוסיף למדד כ-0.10% עקב עלייה ברכיב 'שירותי דיור' וברכיב 'שכר דירה'. "רכיב 'אחזקת דירה' צפוי להעלות את המדד בכ-0.02% כשרכיב 'הלבשה והנעלה' צפוי, להערכתנו, לעלות בשיעור מתון יחסית של כ-1%. מחד, החורף החם והמלאים הגבוהים הובילו בדצמבר להעמקת המבצעים ברשתות האופנה. מאידך, מנגנון ה'גשר' מוביל לרוב לעליית רכיב 'הלבשה והנעלה' בדצמבר.
"רכיב 'תחבורה ותקשורת' צפוי לעלות בחדות יחסית עקב עלייה חדה במחירי הדלקים (תוספת של 0.19% למדד). עלייה נוספת (אם כי מתונה בהשוואה לשנה האחרונה) במחירי הרכבים (תוספת של 0.03% למדד ועלייה של כ-0.5% במחירי הביטוח לרכב (שהיא תוספת של 0.012% למדד).
"תחזית מדד ינואר יורדת קלות ל-0.1% בהתייחס להשפעת החלטות הממשלה על המדד. רכיב מיסים עירוניים צפוי להוריד את מדד ינואר בחדות. הממשלה קיבלה החלטה על הקפאת מחירי הארנונה, אך מצד שני רכיב זה נזקף כלפי מעלה בחדות בין ינואר 2022 לדצמבר ,2022 ולכן הנחנו כי הוא יירד בינואר 23 בכ- 5.2% ויוריד את המדד בכ- 0.12%" אומר שפריר.
"הודעת האוצר על הקפאות המחירים והייסוף החד בשקל הובילו השבוע לירידת ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח לטווחים הקצרים. מאידך, בשוק ה- OTC הציפיות נותרו בשבוע האחרון ללא שינוי. 
"בשורה התחתונה" אומר שפריר "ההמלצה שלנו היא לסגור ברווח את הפוזיציה של מכירת ציפיות האינפלציה לטווחים של 2-5 שנים, ולהחזיק מעתה את האפיק השקלי והצמוד במשקל שווה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ????? ???
    ???? ???? 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??? ??? ???? ?? ???? ?? ??? ?????? ???? ??? ?? ?????
    סגור