השוק

סולגרין מתרחבת באיטליה: חתמה על הסכם מימון בהיקף של כ-139 מיליון אירו

הסכם המימון מחדש מהווה נדבך חשוב במימוש תכנית העבודה של סולגרין באיטליה, וכן ממחיש את יכולותיה של החברה לפעול במדינה זו בצורה מיטבית ולהעמיק ולהאיץ את פעילותה גם בשנים הקרובות
מערכת ice | 
חתימה על מסמכים (צילום pixabay)
חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין, מעדכנת היום (שלישי) על אבן דרך משמעותית בביסוס והאצת פעילות באיטליה. החברה דיווחה כי התקשרה בהסכם מסגרת בהיקף של כ-139 מיליון אירו (במרווח ריבית של 2.3% מעל ה-Euribor חצי שנתי) עם קונסורציום של בנקים אירופאים מובילים למימון מחדש של נכסים מניבים שרכשה ושצפויה החברה לרכוש באיטליה. הבנקים הכלולים בקונסורציום הינם UniCredit, ING, ו-Société Générale.
מתוך ההיקף הכולל של כ-139 מיליון אירו, יעמידו הבנקים כ-66 מיליון אירו עבור צבר הפרויקטים הראשוני של כ-26 מגה-וואט וכ-61 מיליון אירו יועמדו לטובת מימון מחדש של נכסים מניבים נוספים שרכשה ושתרכוש החברה באיטליה בשנה הקרובה. בנוסף לכך תועמד מסגרת אשראי בסך של כ-12 מיליון אירו לטובת קרן לשירות החוב, ככל שהדבר יידרש.
במסגרת המימון הראשונה של כ-66 מיליון אירו תמשוך סולגרין בחזרה הון עצמי שהושקע בהיקף של כ-27.5 מיליון אירו 1 מה שיאפשר להמשיך ולהרחיב את הפעילות של החברה. נזכיר כי הפרויקטים שרכישתם הושלמה נכון למועד זה בהיקף של 32.5 מגה וואט הוקמו מכוח אסדרות Conto Energia ונהנים מתעריפים גבוהים במיוחד (תעריף משוקלל של כ-265 אירו למגה וואט שעה) אשר הינם בנוסף להכנסות להן זכאים נכסים אלה בגין מכירת החשמל המיוצר בהם. התעריפים הגבוהים יחד עם המימון האטרקטיבי צפויים לייצר לסולגרין תזרים יציב וחזק של כ-5.5 מיליון אירו בשנה המייצגת ומשקפים תשואות גבוהות על ההון בטווח של כ-13%-15%. הסכם המימון מחדש מהווה נדבך חשוב במימוש תכנית העבודה של סולגרין באיטליה, וכן ממחיש את יכולותיה של החברה לפעול במדינה זו בצורה מיטבית ולהעמיק ולהאיץ את פעילותה גם בשנים הקרובות.
אלדד פרשר, יו"ר סולגרין: "הסכם מימון משמעותי זה ממחיש את יכולותיה של סולגרין להשביח ולהרחיב את פעילותה באיטליה, תוך הבעת אמון מצד בנקים אירופאיים מובילים בתקופה המאופיינת באתגרי מימון לא מבוטלים. לאחר הסכם המימון מחדש, צפוי פורטפוליו הנכסים המניבים שלנו באיטליה לייצר תשואה גבוהה על ההון של עד 15%, כאשר לצד זאת אנו צפויים כבר בשלב הראשון למשוך חזרה סכום משמעותי של כ-27.5 מיליון אירו, שיתמוך בהמשך העמקת פעילותינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה