השוק

כלכלן פסגות מזהיר: מחירי המזון ימשיכו לעלות

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר התפרסם היום, ובהתאם לנתונים, כלכלן פסגות גיא בית-אור, מעריך כי מחירי המזון והאינפלציה ימשיכו לטפס וכך גם הריבית בשבוע הבא
מערכת ice | 
גיא בית אור (צילום מושיק ברין, פסגות)
לפני זמן קצר דווח על תגובתם של מומחי בנק מזרחי טפחות על פרסום מדד המחירים. לצדם מגיע גם הערכתו של הכלכלן הראשי בפסגות בית השקעות, גיא בית-אור שגם הוא מעריך כי הריבית בשבוע הבא בכל זאת תעלה ב-75 נקודות בסיס, או במילים אחרות ל-3.25%.
על פי הערכת בית-אור למרות שהייתה עלייה במחירי המזון, דוגמת העופות, דגים והדבש, "תהליך עליית מחיר המזון בישראל עדיין לא הגיע למיצוי...אנו מעריכים שיהיה קשה לרשתות השיווק בישראל לעמוד בפני הלחץ לעליות המחירים שמגיע ועוד צפוי להמשך מצד היצרנים והיבואנים".
כמו כן התייחס לשוק הדיור: "נדגיש כי בנתונים השוטפים על נטילת משכנתאות והיקף עסקאות, ניכרת ירידה משמעותית בפעילות ועל כן זה רק עניין של זמן עד אשר העליות במחירי הדירות יעצרו ובשנה הבאה אנו מעריכים כי נתחיל אף לראות ירידת מחירים בשוק הדיור הישראלי. עם זאת, האפקט על מדד המחירים לצרכן מגיע בפיגור ניכר לנתוני המחירים והמכירות ולכן אנו נמשיך לראות לחץ כלפי מעלה מכיוון סעיף הדיור במדד גם במהלך החודשים הקרובים". 
כמו כן, בהתייחסו למדד האינפלציה אומר הוא כי גם המדד הזה עדיין לא הגיע לשיאו, למרות מה שאנו רואים בנתונים של ארה"ב. בהתאם לכך בית-אור מבסס כי "מדד אוקטובר מחזק את ההערכה שלנו כי בנק ישראל יעלה גם הוא את הריבית בעוד 75 נ"ב בשבוע הבא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה