השוק

פוקסקון מזהירה: כולם רוצים אייפונים חדשים, הקורונה לא מאפשרת

יצרנית האייפון רמזה בעדינות שהמשבר הכלכלי לא פגע כהוא זה במכירות הסמארטפונים של אפל – אך הזהירה כי בעקבות סגר על המפעל הגדול ביותר לייצור המכשירים בסין היא תיפגה ברבעון הנוכחי
יאיר מור | 
אפל (צילום freepik, shutterstock)
למרות המשבר הכלכלי, העולם מתנפל כרגיל על האייפונים החדשים – כך רמזה בעדינות פוקסקון, קבלנית הייצור שמרכיבה 80% מהיחידות של סדרת אייפון 14 ו-70% מכלל האייפונים בעולם. עם זאת, המניה שלה צנחה לאחר שהזהירה כי דווקא הקורונה, שרוב העולם כבר יצא ממנה, עלולה להרוס לה את החגיגה.
החברה הטייוואנית, ששמה החוקי הוא הון האי תעשיות מדויקות, דיווחה כי ברבעון השלישי של השנה עלו הרווחים שלה ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-38.5 מיליארד דולר טייוואני, שהם כ-1.2 מיליארד דולר אמריקאי. עם זאת, לעומת ציפיות האנליסטים, שעמדו על 41 מיליארד דולר טייוואני בממוצע, מדובר בפספוס. ההכנסות עלו ב-24% ל-1.75 טריליון דולר טייוואני, מעל הציפיות ל-1.52 מיליארד. גם שולי הרווח עלו – מ-2.57% לפני שנה ל-2.78% השנה. החברה הוסיפה כי בחודש אוקטובר זינקו ההכנסות שלה ב-41% לעומת שנה קודם לכן "בזכות השקות מוצרים חדשים" – רמז עבה שמדבר על סדרת אייפון 14, שהושקה בסוף ספטמבר ותחילת אוקטובר.
אך כאן הגיע "אבל". בסוף אוקטובר הוטל סגר על העיר ג'נגג'ואו, בה שוכנת "עיר האייפון" – הכינוי המקובל למפעל הענק של פוקסקון בעיר, המעסיק 200,000 פועלים ומספק את רוב מכשירי האייפון. כתוצאה מכך, הודתה החברה, נפגעה מאוד יכולת הייצור שלה, ולכן הכנסותיה מסמארטפונים ברבעון האחרון של השנה – הרבעון שאמור להיות השיא, עם עונת החגים והרבעון הראשון שבו האייפונים החדשים זמינים לאורך כל התקופה – תרדנה בחדות. עם זאת, היא העריכה כי עלייה בהכנסות ממקומות אחרים, כמו מחשבים ושרתים, תאזן את המצב ותאפשר לה לשמור על רמת הכנסות דומה לשלושת החודשים האחרונים של 2021.
את המשקיעים החלק האחרון לא הרגיע, ומניית החברה בבורסה בטאיפה ירדה ב-2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה