דיגיטל וטק

אייפון יקר? לפי תביעה חדשה, האשמה היא אמזון

תביעה ייצוגית שהוגשה אתמול לבית משפט בוושינגטון טוענת, כי חוזה מיוחד בין אפל לאמזון דאג להעלות את מחירי האייפון באתר, על ידי מניעה של מכירה שלו בהנחה
יאיר מור | 
אייפון (צילום pexels)
אמזון עלולה למצוא את עצמה בקרוב משלמת מאות מיליוני דולרים – ואולי אף מיליארדים – כפיצויים לצרכנים ברחבי העולם שרכשו מכשירים ניידים של אפל דרך האתר שלה, שכידוע הוא אתר הקניות ברשת הגדול בתבל.
לפי תביעה ייצוגית חדשה, עד 2019 יכלו גולשים מרחבי העולם להזמין מאמזון מכשירי אייפון ואייפד במחירים זולים, בזכות העובדה שה"שוק" המקוון של החברה, שמאפשר לכל חנות העומדת בתנאים למכור דרכו סחורה, יצר תחרות עזה בין חברות למכירת מכשירי אפל. כך, לעתים קרובות ניתן היה למצוא אותם מוצעים במבצעים שהורידו ממחירם הרשמי עד 20%. ואז, יום אחד, 98% מ-100 החנויות שמכרו מכשירי אייפון ו-500 החנויות שמכרו אייפד דרך אמזון נעלמו כלא היו.
התובע, סטיבן פלויד, ומשרד עורכי הדין המייצג אותו, האגנז ברמן, טוענת כי בתחילת 2019 חידשו אפל ואמזון הסכם למכירת מכשירי אפל על ידי אמזון. אפל הציעה – אך לא חייבה – את אמזון להגביל את מספר הסוחרים שמורשים למכור את המכשירים של הראשונה באתר של האחרונה. אמזון אהבה את הרעיון כל כך, שבמקום לממש את ההצעה של אפל להגביל את מספר המוכרים המורשים בכל מדינה ל-20, היא השאירה רק 7.
לפי התביעה, ההסכם הזה, שאף אחת משתי החברות לא מכחישות את קיומו, "מחסל, או לכל הפחות מפחית באופן קשה, את האיום התחרותי שמציבים סוחרי צד שלישי". זאת מכיוון שכעת רק חנויות שמוכרות את המכשירים במחירים קרובים מאוד למחיר הרשמי מורשות לעשות זאת באמזון, וכל המוכרים האגרסיביים והזולים – נזרקו.
המשרד כבר הגיש אתמול (רביעי) בקשה לתביעה ייצוגית לבית המשפט במחוז המערבי של מדינת וושינגטון, וכעת מחפש באמצעות האתר שלו גולשים שרכשו אייפונים מאמזון במחירים גבוהים ומעוניינים להשתתף בתביעה.
מדובר במשרד שכבר תבע את אפל מספר פעמים, והוציא ממנה בתביעה על תיאום מחירי ספרים אלקטרוניים 400 מיליון דולר ובתביעה על פגיעה במפתחי אפליקציות 100 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה