דיגיטל וטק

מצוקת אייפונים בעונת המבצעים? העובדים נוטשים את המפעל

רגע לפני המבצעים שאמורים להביא לזינוק במכירות הסמארטפונים של אפל, העובדים במפעל הגדול בעולם לייצור המכשירים בורחים ממנו בהמוניהם

יאיר מור |  1
אפל (צילום freepik, shutterstock)
המפעל הגדול בעולם לייצור אייפונים מאבד עובדים דווקא בעונה שאמורה להיות עונת השיא שלו, כך לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות בדרום-מזרח אסיה.
בימים האחרונים נאלצה קבלנית הייצור הטייוואנית הון האי תעשיות מדויקות, או בשמה האחר פוקסקון, להציע לעובדי המפעל שלה בעיר הענק גֶ'נְגְג'וֹאוּ, בת 10 מיליון התושבים, "שוחד" נדיב מאוד כדי לפתות אותם להישאר ולעבוד בפסי הייצור, כך לפי סוכנות הידיעות היפנית ניקיי.
הסוכנות מציינת כי לפי המידע שהגיע לידיה, המשכורה הרגילה המשולמת לעובדי המפעל מתחילה מ-2,200 יואן, שהם כ-1,100 שקל, לחודש. עם בונוסים אפשר להגיע ליותר מ-6,000 יואן לחודש, שהם באזור ה-3,000 שקל. בעונת השיא, לקראת מבצעי החגים בסוף השנה, היא מציעה בונוס חודשי של עד 11,000 יואן, שהם 5,350 שקל. אך השבוע, לפי המקורות, היא הציעה בונוס חודשי של עד 15,000 יואן, שהם כ-7,200 שקל, למי שלא ייקח אף יום חופש, לא יאחר לאף משמרת ביותר מ-30 דקות, לא ייצא מאף משמרות יותר מ-30 דקות מוקדם, ויעבוד כל יום לפחות 8 שעות.
הגורם לנדיבות הפתאומית של החברה הוא מצוקה שמפתחת במפעל בשל הסגר שהוטל עליו בעקבות "התפרצות" קורונה בעיר (או, במלים אחרות: כמה עשרות נדבקים. בסין עדיין נוהגת מדיניות "אפס קורונה" שגוזרת סגרים על ערים שלמות בשל מקרים בודדים). אמנם, המפעל מוכן ומצויד להמשך העבודה תחת הסגר, תחת מגבלות בנוסח ה"קפסולות" המוכר, אך לפי פוסטים של החברה ברשת החברתית הסינית וויצ'אט, נראה כי המוני עובדים לא רוצים להישאר לעבוד בתנאים הללו וביקשו הסעות הביתה.
המפעל בג'נגג'ואו הוא ליבה של תעשיית האייפון, והוא מייצר לא פחות מ-60% מכלל מכשירי האייפון הנמכרים בעולם. לכן, האטה משמעותית של הייצור בו עלולה לפגוע באספקת המכשירים באופן אנוש דווקא בעונה שבה הנחות ענק מביאות רבים לרכוש מכשירים חדשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חזירות
    אמיתיי 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד החזירים של אפל אינם יודעים שובע
    סגור