השוק

קרדיט סוויס מכריזה על "בנייה מחדש" בעקבות הפסדים צורמים

בעקבות גולדמן זאקס, גם בנק ההשקעות קרדיט סוויס מתכנן לפתוח דף חדש, בניסיון למחוק את תקופת ההפסדים הקשה
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס מדווח היום (חמישי) על הפסד רבעוני שהיה גרוע משמעותית מהערכות האנליסטים. הדוח הוביל הודעה על שינוי אסטרטגי וארגוני מסיבי.
החברה רשמה ברבעון השלישי הפסד נקי של 4.034 מיליארד פרנק שוויצרי (4.09 מיליארד דולר), בהשוואה לציפיות האנליסטים להפסד של 567.93 מיליון פרנק שוויצרי. הנתון היה גם נמוך בהרבה מהרווח של 434 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון המקביל אשתקד.
הבנק ציין כי ההפסד שיקף ירידת ערך של 3.655 מיליארד פרנק שוויצרי הנוגע ל"הערכה מחדש של נכסי מס נדחים כתוצאה מהסקירה האסטרטגית המקיפה".
בלחץ המשקיעים, החברה חשפה תוכנית שינוי ארגוני משמעותית בעסקיה במטרה להתמודד עם ביצועים נמוכים בבנק ההשקעות שלה ובעקבות שורה של עלויות ליטיגציה שפגעו ברווחים. 
בשינוי האסטרטגי הצפוי שלו, החברה התחייבה "לבנות מחדש באופן קיצוני" את בנק ההשקעות שלה כדי לצמצם משמעותית את החשיפה שלו לנכסים משוקלל סיכון, המשמשים לקביעת דרישות ההון של הבנק. היא גם שואפת לצמצם את בסיס העלויות שלה ב-15%, או 2.5 מיליארד פרנק שוויצרי, עד 2025.
הבנק מצפה לעלות על ארגון מחדש של 2.9 מיליארד פרנק שוויצרי עד סוף 2024.
תוכנית השינוי תגרום לקרדיט סוויס לפצל את בנק ההשקעות שלה לעסק עצמאי בשם CS First Boston, לגייס הון של 4 מיליארד פרנק שוויצרי באמצעות הנפקת מניות חדשות והנפקת זכויות, וליצור יחידה לשחרור הון להורדת הון. תמורה, עסקים לא אסטרטגיים.
המטרה היא לצמצם נכסים משוקלל סיכון ולמנף את החשיפה ב-40% כל אחד במהלך המבנה מחדש, בעוד שהבנק התכוון להקצות "כמעט 80% מההון לניהול עושר, בנק שוויצרי, ניהול נכסים ושווקים עד 2025 ."
דגשים פיננסיים נוספים שעלו בדוח הרבעון השלישי:
הכנסות הקבוצה הגיעו ל-3.804 מיליארד פרנק שוויצרי, ירידה מ-5.437 מיליארד פרנק שוויצרי בתקופה המקבילה אשתקד.
יחס ההון CET1, מדד לכושר הפירעון של הבנק, עמד על 12.6%, בהשוואה ל-14.4% בתקופה המקבילה אשתקד ו-13.5% ברבעון הקודם.
התשואה על ההון המוחשי הייתה -38.3%, ירידה מ-15% ברבעון השני ו-4.5% ברבעון השלישי של 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה