השוק

דרמה בבריטניה: שר האוצר פוטר ברקע כאוס האג"ח

אחרי השבועיים האחרונים שכללו כמעט קריסה בבתי ההשקעה הבריטים לאחר מכירות האג"ח ראש ממשלת בריטניה מודיעה על פיטורין של שר האוצר - שעדיין לא השלים חודשיים בתפקיד
מערכת ice | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
שר האוצר הבריטי קווסי קוארטנג פוטר לפני שעה קלה על רקע לחץ פוליטי גובר וכאוס בשוק הבריטי, וזאת לאחר שמילא פחות משישה שבועות בתפקיד.
על פי הדיווחים, שאומתו לאחר שמועות שרצו בשעות האחרונות ,ראש הממשלה ליז טראס היתה אמורה להכריז כי הממשלה תנטוש התחייבויות מדיניות פיסקלית מרכזיות שנקבעו ב"מיני-תקציב" השנוי במחלוקת של קוארטנג ב-23 בספטמבר, כולל כמויות אדירות של קיצוץ מס ללא מימון.
בין המדיניות בנושא גוש החיתוך ניתן למנות את התחייבותו של קוארטנג לבטל את העלאת מס החברות של קודמתה רישי סונק מ-19% ל-25%, שעלותו נאמדת בכ-19 מיליארד ליש"ט עד 2026, וקיצוץ של 1.25% במס הדיבידנד.
נזכיר כ הממשלה בראשות טרוס, דחתה מוקדם יותר החודש את תוכניתה לבטל את שיעור מס ההכנסה העליון לאחר תגובה ציבורית משמעותית, אך זה לא הצליח לשכך את סערת השוק.
קוארטנג קיצר ביקור בוושינגטון ביום חמישי כדי לטוס חזרה ללונדון, כאשר שרי הממשלה נלחצו לטפל בכאוס בשוק שהתחולל בשבועות האחרונים.
זה כלל מכירה של איגרות חוב ממשלתיות ארוכות טווח שהובילה את הבנק המרכזי של אנגליה להתערב כדי להציל קרנות פנסיה מקריסה, ועלייה בריבית על המשכנתאות לבעלי בתים פוטנציאליים.
טרס הייתה תחת לחץ עצום לחשוב מחדש על המדיניות הכלכלית שלה, כלאשר סקרי דעת קהל הראו תמיכה במפלגת השלטון השמרנית מתמוטטת ומחוקקים מתוך מפלגתה שלה, על פי הדיווחים, זוממים להדיח אותה לאחר חמשת השבועות הראשונים הסוערים בתפקיד.
למרות זאת, גם היא וגם קוארטנג נותרו נחרצות בפומבי בימים האחרונים, והאשימו את המבקרים בתוכניות הפיסקאליות הרדיקליות של הממשלה בהיותם חלק מ"קואליציה נגד צמיחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה