השוק

אלביט מערכות קיבלה הזמנה של 107 מיליון דולר מארה"ב

שנת 2022 היא השנה של יצרניות הנשק ומערכות הלחימה ואם זה הניתוח הבסיסי של האירועים הרי שאלביט מערכות היא מהחברות הבולטות בתחום הזה; החברה קיבלה הלילה הזמנה של 107 מיליון דולר מצבא ארה"ב; המניה בראלי של 34% מתחילת השנה
ניצן כהן |  2
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
שנת 2022 היא ללא ספק השנה של יצרניות הנשק ומערכות הלחימה. לא צריך להכביר מילים על הסיבות לכך אבל כל העולם הולך ומתעצם צבאית. אלביט מערכות פועלת תחת רגולציה משמעותית של מערכת הביטחון ולכן מוגבלת בשווקים שהיא מוכרת בהם אבל בשווקים שהיא כן פעילה, הרי שהיא שולטת ביד רמה וזה אומר בראש ובראשונה צבא ארה"ב.
אם כן, הלילה קיבלה אלביט מערכות הזמנה בהיקף כספי של 107 מיליון דולר להספקת מערכות ראיית לילה לצבא היבשה של ארה"ב. ההזמנה התקבלה בחברת הבת האמריקאית של אלביט, Elbit Systems of America LLC ("אלביט מערכות אמריקה").

המערכות שתספק אלביט הן מערכות ראיית לילה דו-עיניות מתקדמות (Enhanced Night Vision Goggle – Binocular), חלקי חילוף, תמיכה לוגיסטית וציוד בדיקה, עבור צבא היבשה של ארה"ב. ההזמנה תבוצע ברואנוק, וירג'יניה ותסופק במהלך השנים 2023 ו- 2024.   
הזמנה זו היא חלק מחוזה מסוגOther Transaction Authority  עם ערך פוטנציאלי שיכול להגיע למקסימום של 442 מיליון דולר, אותו קיבלה אלביט מערכות אמריקה בשנת 2020. 
מערכת ראיית הלילה הדו-עינית המתקדמת משלבת יכולות ראיית לילה עוצמתיות ומודעות מצב כשהראש מורם, המאפשרות לחיילים לנווט ולפעול באופן מיטבי בשדה הקרב המודרני המורכב. מערכות ראיית הלילה הדו-עיניות המתקדמות מצוידות בשפופרות הגברת אור כוכבים זרחניות לבנות בעלות ביצועים גבוהים עבור ניגודיות משופרת של הזירה, המספקת לחיילים מודעות מצב טובה יותר בחשיכה וגם כשיש ערפל, אבק או עשן. מערכת ראיית הלילה הדו-עינית המתקדמת כוללת חיבור אל-חוטי לכוונות התרמיות שעל רובי החיילים וכן שכבת מציאות רבודה (AR) המאפשרים הרכשת מטרות מהירה ומודעות מצב משופרת במגוון תנאים בשדה הקרב. 
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, אמר: "הזמנה זו מעידה על האיכות של הטכנולוגיות של אלביט מערכות אמריקה ועל התרומה המבצעית הייחודית שלהן, וממחישה את הפוטנציאל המשמעותי של פעילות ראיית הלילה שלנו".
אם אנחנו מסתכלים על אלביט מערכות באספקלריה של ביצועי המניה הרי שבשנה תנודתית מאוד (עם הכיוון למטה) ועם תחזיות לא ורודות להמשך, הרי שאלביט מערכות היא מהמניות הבודדות בישראל שהניבו מתחילת השנה תשואה דו-ספרתית גבוהה. כלומר, מתחילת השנה עלתה המניה בלא פחות מ-34% וזה משמעותי בכל שנה ובטח בשנה תנודתית כל-כך בשוק ההון המקומי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש מצב שאתם מפרסמים כתבות בתשלום?
    חובב שקיפות 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כן אני צריך כתבה נחמדה על החברה שלי -אלביט תגידו שעושים אצלנו מלא כסף ויש גם חוזים גדולים. אהה ותנו מילה טובה על המנכל בוצי, הוא כזה גבר ויש גם תמונה שלו שהוא אוהב לפרסם...
    סגור
  • למה אתה חושב ככה? (ל"ת)
    חובב קונספירציות 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור