השוק

האיש העשיר באסיה מזהיר את סין: "מעמדה הכלכלי ישתנה"

האיש השלישי העשיר בעולם גאוטם אדאני פורס את תמונת הכלכלה העולמית בשנים הקרובות: הודו תתחזק על חשבון סין, וארה"ב לא תחשוש לנטוש את הכלכלה השניה בגודלה בעולם
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)
המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, מבעלי נמל חיפה, אומר שסין "תרגיש יותר ויותר מבודדת" ו"האלופה בגלובליזציה" תתקשה לחזור מתקופה של שפל כלכלי.
בנאום בוועידת עסקים בסינגפור היום (שלישי), אמר אדאני ש"הגברת הלאומיות, הפחתת סיכונים בשרשרת האספקה ​​והגבלות טכנולוגיה", ישפיעו על התפקיד העולמי של סין. האיש העשיר באסיה אמר ש"סיכוני הדיור והאשראי" בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, מזכירות את מה שקרה לכלכלה היפנית במהלך 'העשור האבוד' של שנות ה-90, אז נוצרה בועת השקעות במניות ובנדל"ן, וחברות רבות פשטו רגל.
אדאני דיבר פחות מחודש לאחר שהפך לאיש השלישי בעושרו בעולם (139 מיליארד דולר). הוא האסייתי הראשון שתפס את המקום הזה. למרות שהוא פסימי לגבי סין, אדאני מתון יותר לגבי מולדתו, ואומר שהודו היא "אחת מנקודות האור הבודדות יחסית מנקודת מבט פוליטית, גיאו-אסטרטגית ופיננסית".

הוא צופה שהודו תהפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם עד 2030, עם "מעמד הביניים הצורך הגדול ביותר שהעולם יראה אי פעם". חברות טכנולוגיה מסוימות המבקשות להפחית את התלות שלהן בייצור סיני כבר רואות בהודו אלטרנטיבה אטרקטיבית.
ביום שני הודיעה אפל כי החלה לייצר את האייפון 14 החדש שלה בהודו, מכיוון שענקית הטכנולוגיה מחפשת לגוון את שרשרת האספקה ​​שלה. בעוד שהחברה מייצרת את עיקר מוצריה בסין, היא החליטה להתחיל לייצר את המכשירים האחרונים שלה בהודו הרבה יותר מוקדם מאשר בדגמים הקודמים.
 
ייתכן שעסקים יצטרכו להתרחק מסין לא רק בגלל מגבלות הקורונה המחמירות שלה, שפוגעות בשרשרת האספקה ​​כבר חודשים, אלא גם בגלל המתיחות הגוברת בין וושינגטון לבייג'ין על רקע טאיוואן.
ממשלת ארה"ב הורתה לשניים מיצרניות השבבים המובילות בארה"ב להפסיק למכור שבבים בעלי ביצועים גבוהים לסין בתחילת החודש. ובשבוע שעבר, מנהיגי הבנקים הגדולים באמריקה אמרו שהם ישקלו לצאת מסין אם היא תתקוף אי פעם את טאיוואן.
אדאני הזכיר גם את האתגרים העומדים בפני בריטניה, ומדינות האיחוד האירופי, בעקבות אירועי המלחמה באוקראינה והברקזיט. "למרות שאני מצפה שכל הכלכלות הללו יסתגלו מחדש עם הזמן - ויחזרו לכוחן - עניין החזרה לאחור נראה הרבה יותר קשה הפעם", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה