השוק

בפעם השביעית ברציפות: הריבית באנגליה עולה

הבנק המרכזי (BOE) בהובלת אנדרו ביילי, העלה שוב את הריבית ב-50 נקודות בסיס (0.50%), וכעת היא תעמוד על 2.25%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2008 

מערכת ice | 
משכורות בבריטניה (צילום freepik, pexels)

ההחלטה של הבנק המרכזי להעלות את הריבית באנגליה פעם נוספת התקבלה בתמיכה גורפת של תשעת חברי הוועדה המוניטרית של הבנק. עם זאת נותרה מחלוקת על שיעור העלאתה. לצד העלאת הריבית, הבנק הודיע שבכוונתו לצמצמם את המאזן ולמכור מדי חודש אגרות חוב ממשלתיות בהיקף של 80 מיליארד פאונד, שהצטברו בתקופת הקורונה ובימי המשבר הפיננסית. זאת במקביל להגדלת ההלוואות של ממשל אנגליה בשוק אגרות החוב.

כזכור, בתחילת אוגוסט הבנק העלה את הריבית בשיעור דומה כשהאינפלציה עמדה אז על 9.4% בחישוב שנתי ומדד המחירים התעדכן ל-10% בחישוב שנתי ובאוגוסט דווקא ירד ל-9.9% בניגוד לתחזיות. ההערכות הן שהניסיונות למתן את קצב עליית המחירים בבריטניה עשויים לרסן את קצב העלאות הריבית של הבנק. 

לעליית הריבית הנוכחית ב-50 נקודות היה תקדים ב-1995 תחת השליטה של משרד האוצר. ב-1997 הבנק התנתק משליטת ממשלת אנגליה, והיה לבנק העצמאי הראשון שהעלה ריבית בסדר גודל כזה.
 


במקביל להחלטת הבנק האנגלי, גם הבנק האמריקני העלה את הריבית ב-75 נקודות בסיס (0.75%) לרמה של 3.25% מול אינפלציה של 8.3% בקצב שנתי. גם הבנק המרכזי בשבדיה הודיע על העלאה חדה של הריבית באחוז שלם, 100 נקודות בסיס ל-1.75%. בחודש אוגוסט, האינפלציה בשבדיה עמדה על 9% בקצב שנתי, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1991. הבנק של יפן החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי, ברמה שלילית של 0.1%-, החלטה שהקפיצה את הדולר מעל 145 ין ובהמשך מכר דולרים במטרה לחזק את הין ובכך הפיל את הדולר ב-1.4% לסביבת 142 ין. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה