השוק

סבא"א נגד רוסיה: "לא נזוז מתחנת הגרעין באוקראינה"

רוסיה מחזיקה את אירופה בכוח, ובזמן ביקור פקחי סבא"א ממשיכה את הלחימה בסמוך למתקן הגרעין האוקראיני. "לא נזוז משם"
מערכת ice | 
תחנת הכוח הגרעינית באוקראינה מותקפת
על רקע עצירת אספקת הגז מרוסיה לאירופה, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, אומר שצוות הפקחים בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה באוקראינה, הכבושה על ידי רוסיה, יישאר במתקן, למרות ניתוק החשמל משם.
"אנחנו לא הולכים לשום מקום", אמר גרוסי לכתבים. "סבא"א נמצאת שם עכשיו, היא במפעל והיא לא זזה. זה יישאר ככה."

בינתיים, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר את מולדובה כי כל איום נגד ביטחון הכוחות הרוסיים באזור טרנסניסטריה ייחשב למתקפה נגד מוסקבה.
דבריו חידשו את החשש שהאזור עלול להיות בסיכון להיגרר גם הוא לסכסוך בין רוסיה לאוקראינה.
 
נזכיר כי בשישי האחרון חברת האנרגיה גזפרום שבבעלות ממשלת רוסיה הודיעה שצינור נורד סטרים 1 - הצינור המזרים גז רוסי לגרמניה ואירופה - לא ישוב לפעולה עד שיושלמו התיקונים בו. החברה לא סיפקה צפי למתי ישוב הצינור לפעול. ביום רביעי הקפיאה החברה את פעילות הצינור לטובת "תיקונים" - השבתה שהייה אמורה להמשך שלושה ימים והקדימה לה התראה של פחות משבוע.
 
ההודעה הגיעה מספר שעות לאחר שמדינות ה-G7 הסכימו להטיל מכסות מחיר על הנפט הרוסי בניסיון למנוע מימון למשטרו של פוטין המנהל מלחמה באוקראינה. אמנם הסיבה המוצהרת להשבתת הפעילות היא טענתה של גזפרום כי אותרה דליפה בצינור ולא ניתן להשיב את הפעילות עד שתתוקן לחלוטין, אך כבר מספר חודשים שרוסיה מנסה להפעיל לחץ על מדינות המערב ולנפח את מחירי האנרגיה באמצעות קטיעה או צמצום של האספקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה