השוק

בצרפת מאשימים: רוסיה משתמשת באספקת גז כ"נשק מלחמה"

צרפת האשימה שלשום את מוסקבה בשימוש באספקת אנרגיה כ"נשק מלחמה", שכן ענקית הגז הרוסית גזפרום צמצמה את האספקה לאחת משירותי השירות העיקריים שלה והתכוננה לעצור את הזרימות לאורך הצינור הראשי לגרמניה מיום רביעי

מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ The Sun, CNN)
מדינות המערב חוששות שמוסקבה מעלה את מחירי הדלק כדי לנסות להחליש את נחישותן בהתנגדות לפלישה שלה לאוקראינה, טקטיקה שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה ביום שני טרור כלכלי. מוסקבה מכחישה שהיא עושה את זה.
צינור נורד סטרים 1, הצינור העיקרי לגז רוסי לאירופה, הפך לנקודת הבזק במלחמה הכלכלית בין מוסקבה לבריסל. אירופה כבר מבינה שהאספקה ​​תיסחט כאשר גזפרום סוגרת את Nord Stream 1 מיום רביעי עד שישי לצורך תחזוקה.
דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר ביום שלישי כי בעיות טכנולוגיות הנגרמות על ידי סנקציות מערביות הן הדבר היחיד שעומד בפני אספקת הגז דרך Nord Stream 1.
אבל שרת מעבר האנרגיה של צרפת, אגנס פאנייר-ראנצ'ר, אמרה ביום שלישי: "ברור מאוד שרוסיה משתמשת בגז כנשק מלחמה ועלינו להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר של הפסקה מוחלטת של האספקה".
היא דיברה עם רדיו France Inter לאחר שהחברה הצרפתית Engie ENGIE.PA אמרה שהיא תקבל פחות גז מגזפרום מיום שלישי בגלל מחלוקת חוזית לא מוגדרת.
רוסיה שאיבה גז דרך Nord Stream 1 ב-20% בלבד מהקיבולת ויש חשש שההפסקה השבוע עלולה להתארך.
"יש ערבויות שמלבד בעיות טכנולוגיות שנגרמות מסנקציות, שום דבר לא מפריע לאספקה", אמר פסקוב בקרמלין כשנשאל אם יש ערבויות שגזפרום תפעיל מחדש את זרימת הגז דרך נורד סטרים 1.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה