השוק

ביקושי ענק של 4 מיליארד שקל בהנפקת חברת החשמל

חברת החשמל לקחה בהנפקה 2 מיליארד שקל באמצעות הרחבת הסדרות 31 ו-33 שצמודות למדד ומהוות תחליף מצויין לממשלתי המקביל; החברה הייתה זקוקה לכסף בשל עליית מחירי הפחם שבגינן אישרה רשות החשמל את עליית התעריפים
ניצן כהן | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
ביקושי ענק של 4 מיליארד שקל נרשמו הלילה בהנפקת חברת החשמל. החברה לקחה בסופו של יום 2 מיליארד שקל בהנפקה. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי ודיסקונט חיתום.
ההנפקה בוצעה באמצעות הרחבת סדרות 31 ו-33 צמודות המדד הארוכות. שתי הסדרות הללו נחשבות לתחליף מצויין לאג"ח הממשלתי המקביל ונותנות מרווח מספק כדי לרתק את ההון הדרוש בפרקי הזמן הארוכים הללו.

צריך לזכור כי המוסדיים שמעוניינים לרתק כסף לפרקי זמן ארוכים כל כך (סדרה 31 נסחרת במח"מ 7.55 וסדרה 33 נסחרת במח"מ של 12.61) מחפשים הצמדה ובעיקר למדד המחירים לצרכן ואת זה הם קיבלו הלילה במנות גדושות וניתן להניח שאם חברת החשמל הייתה לוקחת עוד כסף הרי שהמודיים היו נותנים לה, כמה היא רק רוצה.
בסדרה 31 גייסה החברה כ-800 מיליון שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 1.49% ומרווח של 1.31% מעל אג"ח ממשלתי צמוד. בסדרה 33 גייסה החברה כ- 1.2 מיליארד שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 2.08% במרווח של 1.39% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.
שלמה ארביב, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון חברת החשמל: "הביקושים המרשימים מצביעים על אמון מלא של המשקיעים בחברת החשמל ביציבות ובהתנהלות הפיננסית". רם ארליכמן, מ"מ מנכ"ל חברת החשמל: תוצאות ההנפקה מעידים על יכולותיה של חברת החשמל לשמור על מעמדה היציב ולהתמודד בהצלחה עם חוסר הוודאות בשוק ההון ומשבר האנרגיה העולמי".
השלב הציבורי יתקיים ביום שני הקרוב. אגרות החוב מדורגות בדירוג ilAAA על ידי מעלות S&P באופק יציב ו-Aa1.il באופק יציב על ידי מידרוג. 
בחברת החשמל אומרים היום כי צרכי הגיוס המעודכנים של החברה לשנת 2022 נוצרו על רקע עליית מחירי הפחם העולמיים אשר גולמה באופן חלקי בעדכון התעריף האחרון וכן בשל תכנית הפיתוח המואצת של החברה ברשת.
 
את תהליך ההנפקה הובילה חטיבת הכספים של החברה בראשות סמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן ומנהל אגף הכספים איל חרמוני, יחד עם היחידה המשפטית ויחידת קשרי משקיעים בליווי שמואל גורטלר מחברת גורן קפיטל ועו"ד יהודה אהרוני ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.
מפיצי ההנפקה הינם פועלים אי.בי.אי. - חיתום והנפקות בע"מ ודיסקונט חיתום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה