השוק

דירוג הבנקים: זה הבנק הרווחי בישראל ב"נורמלי החדש"

המערכת הבנקאית סיימה לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה וניתן להתחיל לראות מה עבר על המערכת בחודשים האחרונים; אז היה לנו את בנק הפועלים שממשיך לשפר עמדות, לאומי שמממש נכסים והבינלאומי שומר על מעמדו כאחד הבנקים היעלים במערכת
ניצן כהן |  2
בכירים בבנקים (צילום רמי זרנגר, עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, יחצ גדי דגון, אבשלום ששוני, אורן דאי)
המערכת הבנקאית עוברת שינויים מרחיקי לכת, לא פחות ואפילו יותר משאתם יכולים לדמיין. לא בטוח שבמערכת הבנקאית עצמה מבינים איך העולם משתנה לנגד עיניהם, אז הנה קיבלנו את הרבעון השני של השנה, רבעון אולי שניים לפני שהכלכלה תגיב לכל העלאות הריבית שאנחנו רואים כרגע ובטח לאינפלציה.
אם כן, כשאנחנו מסתכלים על הרבעון השני של השנה אנחנו רואים בסך רבעון נורמלי, בלי דרמות מה שאפשר לכל בנק להחליט לאיזה כיוון הוא הולך, ואיך הוא רואה את עצמו בעולם שהוא הנורמלי החדש.
אז מה ראינו. כל הבנקים חזרו לשלם דיבידנדים. מי יותר ומי פחות אבל הנושא של היחסים עם בעלי המניות נראה היום חשוב לכל הנהלות הבנקים הרבה יותר מכפי שהיה בעבר. החיתום לאשראי הצרכני היה קשוח הרבה יותר מבעבר וכאן ראינו מערכת שכמעט לא גדלה בחשיפה לאשראי המסוכן הזה והרווחי הזה. ראינו בנקים שהתמודדו עם ירידות בשוק ההון ועם מגבלות רגולטוריות שלא אפשרו להם להשתולל באשראי לנדל"ן.
אז מה קיבלנו: 5 בנקים יש בישראל שלכל אחד יש את המאפיינים שלו: הפועלים עובר תהליך עומק עם עצמו ונראה כרגע שאם התהליכים האלה יבשילו נראה במעלה הדרך בנק גדול עם המון יכולת טכנולוגית, המון ידע ונגישות לצבור רחב שיצטרך להביא אותם לידי ביטוי.
אנחנו רואים את בנק דיסקונט שעובר מהפכה גדולה לא פחות מבנק הפועלים, אבל בכל זאת מהפכה מסוג אחר. כאן מטמיעים עכשיו נהלי עבודה מתקדמים יותר ומסודרים יותר ומוטים יותר למאה ה-21 וזה תהליך מאוד מעניין.
אנחנו רואים את בנק מזרחי שקוצר היום את הפירות של תהליך שהתחיל אותו לפני הרבה שנים ומבשיל היום. כלומר תהליך של שילוב בין טכנולוגיה למענה אנושי, בנק שמנסה להנגיש מוצרים מתקדמים לקהל לקוחות גדול יותר ומנסה לפחות לחתם להם פעולות מורכבות.
אנחנו רואים את הבנק הבינלאומי שבשקט בשקט הופך לבנק היעיל במערכת שמשלים עם היותו הבנק הקטן במערכת, מייצר רווחים, מחלק דיבידנדים ולא מאיים באמת על אף אחד. כולם יכולים לחיות איתו בשלום.
ואנחנו רואים את בנק לאומי. שם עדיין כאוס. חנן פרידמן העביר את הבנק שורה של שינויים לאחר שכבר בוצעו שינויים לא קטנים על ידי ההנהלה הקודמת והוא להוט לייצר רווחים כאן ועכשיו. לאומי הוא כרגע הבנק האגרסיבי במערכת. הוא נמצא כמעט בכל מקום ובכל עסקה עד כדי שיש שיגידו שהוא נכנס גם לעסקאות בתמחור מסוכן מידיי.
אז בין אלה לאלה קשה לדרג את הבנקים כי בעיקר כל אחד מהם נמצא בתהליך מסוג אחר עם עצמו והתוצאות שלהם ברבעון השני משקפות (פחות או יותר את התהליכי האלה). אז יש לנו את בנק לאומי עם רווחים של כמעט 2 מיליארד שקל שכוללים את הרווחים ממכירת פעילות הבנק בארה"ב. התשואה על הונו של לאומי יפה (אבל מעוותת) ועומדת על 18.5%.
יש לנו את הפועלים עם רווח של 1.3 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 12.3%. פועלים נזכיר, עובר כעת את שלב הייצוב בתהליך שהוא עובר ומתחיל את שלב הצמיחה שכל כולה ההנהלה הנוכחית.
יש לנו את מזרחי שמתייצב ברמות רווחיות גבוהות שמניבות את פירות ההתייעלות והתכנון של השנים האחרונות. מזרחי טפחות סיים את הרבעון עם רווחי של מיליארד שקל ותשואה על ההון הגבוהה במערכת של 19.4%.
בנק דיסקונט סיים את הרבעון עם רווחים של 680 מיליון שקל ותשואה על ההון של 11.8% והבינלאומי עם רווחים של 342 מיליון שקל ותשואה על ההון של 13.8%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו, וצריך להחמיא להם? על הגזל הלאומי?!
    נמר 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי יתעוררו פה ויבינו שזה שוק סופר ריכוזי, עם רווחים עודפים שנובעים מכשל שוק. הגיע הזמן לטפל בבנקים ולהחזיר אותם למקומם הטבעי.
    סגור
  • 1.
    מה הם עושים עם הרווחים העצומים האלו? לאן זה הולך?
    אא 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לסגירת סניפים... פיטורי כ"א עלק התחייעלות במקום שירות
    סגור