השוק

לידר: מתחזקת ההערכה שהריבית בארה"ב תחצה את ה-4%

הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון, יונתן כץ, מבכירי הכלכלנים בישראל אומר כי הלחצים האינפלציונים בארה"ב כמו גם שוק העבודה החזק מגבירים את הסיכויים שהריבית בארה"ב תחצה את רף ה-4% ברבעון הראשון של 2023
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון ואחד מבכירי הכלכלנים בישראל, מעריך היום שהלחצים האינפלציונים בארה"ב כמו גם שוק העבודה החזק מגבירים את הסיכויים שריבית הפדרל ריזרב תחצה את רף ה-4% ברבעון הראשון של 2023 והשוק לא מתמחר את זה.
"פאוול מקבל אור ירוק להמשיך להילחם באינפלציה. הנתונים החיובים בחודש יולי (תעסוקה + צמיחה בענפי השירותים) תומכים בהערכה שהמשק האמריקאי לא מתקרב כעת למיתון ולכן ניתן להמשיך להילחם באינפלציה. אנו צופים שריבית הפד תעלה ל-4% עד 4.2% ברבעון הראשון של 2023 כששוק האג"ח מתמחר כעת ריבית נמוכה יותר סביב ה-3% וירידה במהלך 2023" אומר כץ.
באופן עקרוני ההערכה של כץ מתיישבת עם ההערכות שיצאו במהלך סוף השבוע מכלכלנים בכירים בארה"ב לאור פרסום נתוני שוק העבודה האמריקאי, שם נוספו בחודש יולי 528 אלף מקומות עבודה בעוד התחזיות צפו ל-250 אלף. גם השכר השעתי עלה ב-0.5% לעומת התחזיות שהיו לעלייה של 0.3% וזה מוריד הרבה לחץ ממערכת השיקולים של הפדרל ריזרב כשהוא מעלה את הריבית.
נתון נוסף שמעלה כץ ויש לשים אליו לב בקפידה והוא האשראי הצרכני. היקף האשראי הצרכני בחודש יוני זינק אל מעבר לרמת 40 מיליארד הדולר וזאת לאחר שבמאי הוא עלה ב-24 מיליארד דולר "בלבד" מה שמגביר את החשש מפני לחצים אינפלציונים שיגיעו מכיוון הצרכן האמריקאי.
לסיכום, הנתונים מצביעים על שתי מגמות שלהערכת כץ יביאו את הריבית לרמה גבוהה מאוד של יותר מ-4%. הנתונים מצביעים על המשך הלחצים האינפלציונים כשהחשש מפני קריסה של שוק העבודה, הולך ומתמתן וזה כשלעצמו מאפשר לפדרל ריזרב גמישות גדולה יותר בתהליך עליית הריבית, תהליך ששוק האג"ח לא מתמחר כרגע נכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה