השוק

פייפאל הבטיחה להרוויח הרבה יותר, והמניה המריאה

דו"ח ענקית התשלומים המקוונים עמד בכל הציפיות, ואף הפתיע בהבעת אמון ממשקיעה אקטיביסטית לאור תוכנית התייעלות דרמטית שאמורה להגדיל מאוד את הרווחים בעתיד. המניה זינקה בשיעור דו-ספרתי
יאיר מור | 
פייפאל (צילום pixabay)
מניית פייפאל זינקה הלילה בחדות בבורסת נאסד"ק לאחר שהציגה את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים אפריל עד יוני, ונסגרה בעלייה של 11.35% בשעות המסחר המאוחר לאחר עלייה נוספת של 1.2% בשעות המסחר הרגילות.
הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 6.81 מיליארד דולר והרווח למניה (לפי Non-GAAP) על 93 סנט – מעל תחזיות האנליסטים, שעמדו בממוצע על 6.78 מיליארד דולר הכנסות ו-87 סנט רווח למניה. עם זאת, הרווח הנקי עמד על מינוס (כלומר הפסד נקי) 341 מיליון דולר, לעומת 1.18 מיליארד חיובי לפני שנה.
בשל הנתון האחרון, כמו גם ירידה בתחזית ההכנסות לרבעון הבא, הודיעה החברה על שורת צעדי התייעלות, שכללה תוכנית לצמצום הפעילות מכמה וכמה תחומים במקביל לשלושה או ארבעה בלבד, וחיסכון של 900 מיליון דולר השנה ו-1.3 מיליארד דולר בשנה הבאה בזכות יציאה מתחומים בהם החברה פחות מצליחה. המנכ"ל, דן שולמן, הבטיח ש"אנו בעיצומו של תהליך שינוי עמוק בעסקינו במטרה להחזיר את התאוצה".
מי שיופקד על ביצוע ההתייעלות הוא סמנכ"ל הכספים החדש שמונה בהצבעת בעלי המניות, בלייק יורגנסן. יורגנסן, ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של ענקית המשחקים EA במשך עשור (ובשלוש השנים הקודמות מילא במקביל גם את תפקיד סמנכ"ל התפעול שלה), ייכנס לתפקיד היום, לאחר שלאחרונה פרש ממנו ג'ון רייני לאחר 7 שנים כדי לעבור לענקית הקמעונאות וולמארט.
כאמור, החברה נאלצה לחתוך בינתיים את התחזיות לרבעון הקרוב, מעלייה של 11% בהכנסות (זו התחזית מהרבעון הקודם, לאחר שברבעון האחרון של 2021 היא צפתה עלייה של 13) ל-10% בלבד, וסכום של 6.8 מיליארד דולר – שעדיין נמצאים בטווח תחזיות האנליסטים. גם הרווח הצפוי למניה נשאר בין 94 ל-96 סנט, היושב בדיוק על ממוצע התחזיות של 95 סנט למניה.
סמנכ"לית הכספים הזמנית, גבריאל רבינוביץ', שמילאה את התפקיד בין פרישתו של רייני למינויו של יורגנסן, אמרה כי "בהינתן הסביבה הנוכחית, אנו חושבים שחשוב להיות שמרניים (בציפיות)". במלים אחרות: החברה לא באמת רוצה להנמיך ציפיות, אבל מעדיפה לעשות זאת כדי להגדיל את הסיכוי שאם תעמוד בתחזיות הקודמות שלה זה ייחשב למעשה כהפתעה לטובה.
החברה ציינה כי סך התשלומים שבוצעו דרכה ברבעון השני עמד על 339.8 מיליארד, לעומת 311 מיליארד דולר לפני שנה ותחזיות של 342.8 מיליארד דולר בממוצע. מספר החשבונות הפעילים עמד על 429 מיליון – דומה לרבעון הקודם ועלייה של מעט יותר מ-5% לעומת לפני שנה.
סימן אופטימי נוסף בדו"ח היה הבעת אמון מצד אחת המשקיעות האקטיביסטיות ביותר שלה, אליוט מנג'מנט. ג'סי קון, שותף בחברה, אמר כי "כאחד המשקיעים הגדולים ביותר בפייפאל, עם השקעה בגובה של כשני מיליארד דולר, אליוט מאמינה מאוד בהצעת הערך של פייפאל. לפייפאל יש טביעת רגל בלתי ניתנת להשוואה ומובילה בתעשייה ברחבי עסקי התשלום שלה, וזכות לכבוש (יעדים) בטווח הקצר והארוך". הוא גם ציין כי החברה מעלה את צפי הרווח למניה של החברה בטווח השנתי מ-3.81-3.93 דולר (ממוצע של 3.88 דולר) ל-3.87-3.97 דולר (ממוצע של 3.92 דולר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה